Gå til innhold

Maskinen finner ikke Slave Disken?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny harddisk som jeg skal bruke som SLAVE DISK, den er montert i maskinen, men maskinen finner den ikke, jeg får beskjed om at ny maskinvare er innstallert, men den kommer ikke opp i Min Datamaskin, i følge levrandør (maxtor) er det ikke nødvendig med jumper i slave disker?, når jeg går inn i BEHANDLE på min datamaskin står det på den nye disken "IKKE INITIALISERT" og UTILDELT.

Hva gjør jeg for å få den opp å gå? :(

TAkk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ingen ting om initialisering i den tråden og det er vel det jeg må gjøre først, disken kommer ikke opp som et volum i datamaskinbehandling engang, den ligger nede på siden som utildelt, så jeg står fortsatt fast :no:

Lenke til kommentar
Disken er funnet, når jeg høyreklikker på disken så får jeg bare velge egenskaper, og ikke noe annet, i følge Maxtor var jumper unødvendig når det var snakk om Slave disk.

Ja Maxtor diskene blir slave når du ikke har noen jumpere på.

Du er sikker på at du er i diskbehandlings-programmet? Du vil da ha 2 kolonner under bokstav-listen som er øverst (jamfør bildet i sticky-tråden). Til venstre er hver enkelt disk, til høyre er det blokker for hva som er tilgjengelig og gjort om til partisjoner på disken. Høyreklikk på disken i den venstre kolonnen, velg initialiser, og du vil få frigjort disken. Høyreklikk i høyre kolonne i blokken som er tilgjengelig der, og velg å partisjonere.

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...