deep750 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Hei, har problemer med en switch med 4 utganger. Bruker den med Cisco-router fra nextgentel. har normalt koblet til PC'n min som står som 10.0.0.2, ip-telefonen som står som 10.0.0.3. når jeg kobler til en pc til (som 10.0.0.4), så disconnecter jeg fra nettet, eller så blir forbindelsen uendelig dårlig. hoved PC'n fortsetter å ha OK hastighet, mens forbinelsen til både ip-telefonen og den den nye PC'n (10.0.0.3 og 10.0.0.4) blir veldig treg...telefonen avbrytes også ofte...men hvis jeg kobler ut ip-telefonen, funker forbindelsen til begge PC'ne bra...da står fortsatt PC'ne som 10.0.0.2 og 10.0.0.4 switchen er en Wlinx SW-005CM og ble kjøpt på Clahs Ohlson for ca 3 år siden. noen som kan hjelpe meg? Endret 1. mai 2005 av deep750 Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 ingen som kan hjelpe meg?? er faktisk et ganske stort prob. for meg, når jeg bare kan bruke 2 linjer om gangen! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Prøv å bytt switch. lmao :!: ingen bedre forslag? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis alt går sakte med 3 enheter kobla til, samme hva du har koblet i, og samme åssen porter du bruker, så er det trolig et switch-problem. en 100mbit switch er uansett grisebillig! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 ok, kanskje jeg kjøper en ny en, men da blir det nok en trådløs en (router blir det vel)? finnes det noen bra (både produktet og prisen) hvor man kan prioreitere en av utgangene, tenker da på prioritere ip-telefonen. på forhånd takk Deep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå