dark|dog Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hei alle sammen! Jeg er ute etter et nytt skjermkort og regner med at man bør legge ca 3000 kr for å få et AGP kort som er i stand til å takle dagens utfordringer til spill. Jeg har sett på både ATI Radeon X800PRO og GeForce 6800 GT. Er det noen som har et alternativ å anbefale, med tanke på støy? Hvilke produsenter har kort som støyer lite med disse to brikkene på? Håper noen har noen erfaringer som kan hjelpe meg her. Jeg har pr dags dato et ATI Radeon 9600XT kort som støyer som bare det! Tror vifta er slitt og får ny vifte på garantien. Tusen takk for alle som vil bidra med litt hjelp! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Dette støyfrie men samtidig kraftige kortet eksisterer ikke bortsett fra hvis du setter på en vannkjølingsblokk. Da kan det gå bra. GT og PRO bråker jo litt. Men du kan jo alltids feste på en Silencer og da. NV eller ATI silencer.l Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jeg får se hvor mye mitt nye GeForce 6800 GT kort bråker da! Blir spennende å se! At jeg får et brukbart skjermkort er det vel ingen tvil om! Kanskje jeg får sette på en fet vannkjøling på etter hvert. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har selv et GF6800GT, og dette kan anbefales! Spiller alle spill med mye eyecandy Selv har jeg Thermaltake BigWater på skjermkort og CPU, noe som jeg syntes kjøler flott i forhold til lyd! Hører bare harddiskene nå Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 HiS sine ICEQ-kjølere bråker ikke! F.eks X800PRO ICEQ Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Desverre for min del kan jeg INGEN ting om vannkjøling. Må nok få noen til å hjelpe meg litt der ja! Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Horfor bruke masse penger på vannkjøling som bråker uansett. Så lenge du ikke skal klokke så er vannkjøling waste of money. Finnes utrolig mye gode passive kjøleløsninger der ute Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 HiS sine ICEQ-kjølere bråker ikke! F.eks X800PRO ICEQ De kjølerne der er laget av Arctic Cooling, og derfor identiske med de respective Silencers. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 HiS sine ICEQ-kjølere bråker ikke! F.eks X800PRO ICEQ De kjølerne der er laget av Arctic Cooling, og derfor identiske med de respective Silencers. Og enda bedre : Garantien er intakt når man kjøper HIS sin løsning mens man mister den ved å bytte kjøler til Artic Cooling. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Passiv kjøling er? Slik jeg tror det er så er det bare en ribbe, uten vifter! Endret 27. april 2005 av unge johansen Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 HiS sine ICEQ-kjølere bråker ikke! F.eks X800PRO ICEQ De kjølerne der er laget av Arctic Cooling, og derfor identiske med de respective Silencers. Og enda bedre : Garantien er intakt når man kjøper HIS sin løsning mens man mister den ved å bytte kjøler til Artic Cooling. Jepp! Det er viktig å huske! Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Passiv kjøling? Er det uten vifte? Jeg har ikke særlig god peiling! Sorry meg Men får man slik kjøling til Geforce GT 6800 kortene? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Passiv kjøling? Er det uten vifte? Jeg har ikke særlig god peiling! Sorry meg Men får man slik kjøling til Geforce GT 6800 kortene? Passiv kjøling betyr kjøling uten vifte ja. Man får dessverre ikke passiv kjøling til 6800GT, foruten vannkjøling da selvfølgelig. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Okay! Takker! Vet du om et bra program til å styre viftene på kortet med? Det er et Gainward GF 6800 GT 2400/Ultra Lenke til kommentar
apwr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Okay! Takker! Vet du om et bra program til å styre viftene på kortet med? Det er et Gainward GF 6800 GT 2400/Ultra Du kan styre viftene på kortet ditt med "Gainward Expertool". Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 har faktisk hørt rykter om at det finnes passiv kjøling til x800pro.... har selv iceQ II. er vel som alle sier over det stilleste som er og få tak i. ville ikke tengt på og velge noe annet. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Okay! Takker! Vet du om et bra program til å styre viftene på kortet med? Det er et Gainward GF 6800 GT 2400/Ultra Du kan styre viftene på kortet ditt med "Gainward Expertool". Høres interessant ut! Skal prøve det! Regner med det følger med men det ligger vel på nettet uansett! Gleder meg ganske mye til å prøve kortet! Håper det blir heeelt silent når det ikke er load. Da kan jeg endelig sove med maskinen på, om natten Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Okay! Takker! Vet du om et bra program til å styre viftene på kortet med? Det er et Gainward GF 6800 GT 2400/Ultra Du kan styre viftene på kortet ditt med "Gainward Expertool". Høres interessant ut! Skal prøve det! Regner med det følger med men det ligger vel på nettet uansett! Gleder meg ganske mye til å prøve kortet! Håper det blir heeelt silent når det ikke er load. Da kan jeg endelig sove med maskinen på, om natten Det kortet er ikke "helt silent" selv ikke med viftene på minimum(50 prosent). AHr det selv, og har instalert vannkjøling Lenke til kommentar
arokh Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Trådstarter: Vifta som følger med X800 kortene er så og si lydløs. Den kan lage litt lav rasling ved høy load, men definitivt ikke sjenerende i forhold til 6800 sine løsninger. En ting du bør merke deg ang. His IceQ som blir nevnt her er at den er dual slot. Det er bare et X800 kort påmontert AC silencer. Kanskje det ikke har noe å si for deg, men jeg liker ihvertfall ikke fysisk store løsninger Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg regner med det må gå an å softmodde programmet til å kjøre lavere enn 50% med noen spesielle parametre. Tro om det finnes folk her inne som har løsning? Det er ikke temp. som er problemet men viftehastigheten. Uansett er det fin ytelse i kortet. Kan kjøre 1200 Mhz stabilt uten artifacts eller noe lurereri. Det er ingen tvil om at kvaliteten er høy, men det var bare litt høy lyd. Uansett har det minimalt å si for meg når jeg bruker maskinen, men når jeg skal sove og om maskinen står på så blir det litt mye tror jeg. Er vant å ha maskinen på om nettene for å kjøre div. applikasjoner. Kanskje jeg får prøve med et X850PRO kort om en tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå