Gå til innhold

mine triste erfaringer med G556E

Noldus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Videre har vi bare tre gratis service hos Multicom.

Det multicom sier der er jo regelrett brudd på garanti bestemmelsene. Har du 2 års garanti og det er en feil på varen som skyldes produksjonsfeil så skal de reparere den uansett hvor mange ganger det måtte skje. Reklamasjonstiden på en bærbar PC er nå uansett 5 år. Fordi de er ment til å vare mer enn 5 år. Bruksverdien etter 5 år er nå så som så, men de er ment til å vare lengre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde egentlig tenkt til å si at bortsett fra det at touchpaden tar seg friheter med å løpe rundt på skjermen iblant, så var jeg stort sett fornøyd. (Bruker mus uansett).

Men her idag da jeg fyrte opp CS source, så ble skjermen full av striper, lot den være av en stund ettersom jeg tenkte det kunne være et engangstilfelle som kunne skje når den går varm, da jeg bootet den opp igjen så det lovende ut en stund, men så kom stripene tilbake.

Har hatt denne laptopen nå i 4 måneder og har brukt den mye til spill og krevende arbeid før, så det er litt pussig at den plutselig reagerer på denne måten.

Går utifra at jeg må levere den til reperasjon, og det er utrolig upraktisk ettersom jeg er i London :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg anbefalte min veninne en G551 for ett år siden. Nå skal den inn til service for tredje gang. (1 gang pixelfeil, 2 ganger hovedkort) Har kun vært brukt til skole og musikk. Den laptopen er verdens største dritt. Håper den tar kvelden igjen slik at vi får hevet kjøpet.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det er mange som er skuffet over pc-en. Er så ergerlig ettersom den kostet i overkant 10 tusenlapper. Håper som mange andre her på forumet at pc-en tar kvelden slik at heving blir aktuelt. Er det ikke slik at hvis pc-en har vært inne til service 3 ganger, så skal forbrukeren ha rett til å heve kjøpet?

Lenke til kommentar

"Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

Så utifra denne og en del andre lover så kan en heve kjøpet etter to reperasjonsforsøk på samme feil; men det er ved mindre feil. Ved vesentlige mangler kan en heve kjøpet før den tid.

Men, hvis det gjelder en hyllevare(noe jeg mener en laptop i mange tilfeller er) har kunden også krav på å få erstattet varen med en _ny_ vare istedenfor rep.

Forbrukerportalen

Forbrukerportalen - Kjøpsloven

Er så mye tullball frem og tilbake med lover og regler som prøver å ivareta både forbrukere og forhandlere sine rettigheter, så det er ikke rart begge parter blir helt forvirret :p

Endret av neofix
Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig tenkt til å si at bortsett fra det at touchpaden tar seg friheter med å løpe rundt på skjermen iblant, så var jeg stort sett fornøyd. (Bruker mus uansett).

Men her idag da jeg fyrte opp CS source, så ble skjermen full av striper, lot den være av en stund ettersom jeg tenkte det kunne være et engangstilfelle som kunne skje når den går varm, da jeg bootet den opp igjen så det lovende ut en stund, men så kom stripene tilbake.

Har hatt denne laptopen nå i 4 måneder og har brukt den mye til spill og krevende arbeid før, så det er litt pussig at den plutselig reagerer på denne måten.

Går utifra at jeg må levere den til reperasjon, og det er utrolig upraktisk ettersom jeg er i London :hrm:

Akkurat det samme som skjedde med min. Utrolig irriterende!

Lenke til kommentar

Hm, de skruefeilene har jeg også. Merket plutselig at 2 stykker var borte på den ene siden av skjermen! Kan da umulig være en bruksfeil? Ellers fikk men seg et lite kakk når den ble sendt på flyet, så jeg har problemer med at ledningen må ligge på en helt spesiell måte for at den skal ta lading (MEEEGET irriterende!!!) og skjermen slår seg ikke av når jeg lukker den ned. Kunne vel skjedd med alle slags pc'er det da...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sitter selv på en g556e.

Til dere som sliter med mousepad- epilepsi:

Tror dette kan ha noe med Windows- driveren å gjøre. Kjører nå Linux på maskinen og har ikke merket noe til til dette etter bytte fra Win XP.

Batterilevetide derimot: UTROLIG DÅRLIG!

Utfordrer Multicom til å svare på hvorfor batteriet varer i underkant av 2 timer!

Har tom fått byttet batteriet, men med et som fungerer like dårlig.

Og jada, jeg ladet batteriet 14 timer første gang, max power management osv osv...

Noen som vet om det går an å få tak i uoriginale batterier til denne maskinen med bedre levetid?

Lenke til kommentar

Kjøpte min også ifjor høst. Har vært sendt inn og fikset der man kobler til laderen, merker at den begynner å bli løs igjen. Batteriet er kapittel for seg selv, og mangler hvert fall 2 skurer i skjermen. Har også opplevd at mousepaden lever sitt eget liv noen ganger, men bruker som regel usb-mus. Har også opplevd flere ganger at skjermen blir svart og man må restarte for å få noe bilde. WOW, for en maskin..hehe :blush:

Lenke til kommentar
Kjøpte min også ifjor høst. Har vært sendt inn og fikset der man kobler til laderen, merker at den begynner å bli løs igjen. Batteriet er kapittel for seg selv, og mangler hvert fall 2 skurer i skjermen. Har også opplevd at mousepaden lever sitt eget liv noen ganger, men bruker som regel usb-mus. Har også opplevd flere ganger at skjermen blir svart og man må restarte for å få noe bilde. WOW, for en maskin..hehe :blush:

Så du har også hatt problemer med ladekontakten? Hm, ikke bra! Trudde det var bare meg... Nei, kvaliteten er vel ikke helt som den skal!

Lenke til kommentar

Så du har også hatt problemer med ladekontakten? Hm, ikke bra! Trudde det var bare meg... Nei, kvaliteten er vel ikke helt som den skal!

Samme her, sliter med ladekontakten jeg og.

Mangler en skrue på siden av skjermen også.

Lenke til kommentar

Kjøpte min hos it24.no jeg :) Forøvrig er jeg personlig i mot å gå til sak mot en butikk som fører et annet produkt som ikke tilfredstiller mine krav. På samme måte at jeg ikke går og kjefter opp ekstrahjelpen på Elkjøp fordi at den crappy vannkokeren jeg kjøpte for 99,- ikke funker etter 1 år.

Hvordan har Multicom forholdt seg til dere (saklige?) klager? Har dere klaget konkret på skruer som løsner, dårlig ladekontakt og dårlig batteri? Kommer de med noe forsleg til løsning av problemet?

Lenke til kommentar

Du NoviKaNa:

Multicom ignorerer de vanskelige spørsmålene, og finner på pisspreik-løgner når de sliter. Du har tydeligvis fått med deg at det fins noen tråder om Multisvindel, prøv å les på ny, og denne gangen få med deg det som står der om hvordan Multicon opptrer.

Dersom det ikke hjelper å lese der hjelper det neppe å poste på ny her. Ordene blir mye de samme.

Endret av Ornamental
Lenke til kommentar

Videre har vi bare tre gratis service hos Multicom.

Det multicom sier der er jo regelrett brudd på garanti bestemmelsene. Har du 2 års garanti og det er en feil på varen som skyldes produksjonsfeil så skal de reparere den uansett hvor mange ganger det måtte skje. Reklamasjonstiden på en bærbar PC er nå uansett 5 år. Fordi de er ment til å vare mer enn 5 år. Bruksverdien etter 5 år er nå så som så, men de er ment til å vare lengre.

Vel, kanskje de burde ha vært i 5 år. Men det ville føre til at datamaskinenen ville blitt ca 3 ganger dyrer enn de er i dag. Altså totalt i ødelegende både for kunder og bedriftene. Samtidig som at skattetaten sier at nedbetalingen er på 2 år. Derfor 2 år reklamasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som har hatt problemer med skjermen på G556E da? Plages med at skjermen blir splitta på midten og fordreid når jeg slår på maskinen. Nå er heller regelen enn unntaket at dette skjer, skal sende inn maskinen til rep. Hadde litt problemer etter et halvt år med det samme og kontaktet multicom. Fikk beskjed om å sende inn maskinen for å evt skfite komponenter. Men så ble den bra igjen, og problemet dukket ikke opp i nevneverdig forstand før i august igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...