Svar Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sitter med liquid edition 5.5 og lurer på og oppgradere til liquid 6 eller kanse adobe premier. Men liker egentlig liquid, jeg kan gjøre det jeg vil også er jeg vant med grensesnittet. Men har tenkt og skaffe meg enten Commotion Pro eller After Effects. Noen som har noen erfaringer med disse? Har forstått det slik at Commotion Pro er på vei ut. (AVID kjøper opp pinnacle og ingen vet enda hva som skjer) Har fått et godt tilbud på Commotion Pro. After Effects er jo styggdyrt. Men det jeg lurer på er hva som er forskjellen på disse to? Har forstått at de kan gjøre mye det samme. Noen som vet noe mer om dette? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hmm.. ikke lett å si det med oppkjøpet av Avid.. står ikke mye mer på Pinnacle hjemmeside heller; http://www.pinnaclesys.com/aboutus/PR/News...949&Langue_ID=7 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg ville gått for LE 6. Bruker det selv, og det er et genialt program. Tror ikke oppkjøpet av Pinnacle av Avid vil bety så utrolig mye... Ang. effekter kan ikke jeg svare deg. Har prøvd After Effects, men fy faen så vanskelig (unnskyld stygge ord...) Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har lekt meg litt med LE, bruker ellers Premiere fast. Jeg tror aldri du vil få en klar konklusjon på hva som er "best" av LE eller Premiere, og jeg mener at begge programmene gjør en så god jobb at det må være ganske spesielle situasjoner hvor det ene er vesentlig bedre enn det andre. Men når det gjelder integrering mot andre programmer så mener jeg Adobe ligger langt foran Pinnacle. Det er en drøm å hoppe mellom Premiere (editering/redigering), After Effects (effekter/animasjoner), Encore (DVD mastering) og de velkjente Illustrator/Photoshop. De som har lært seg Audition (lydredigering) kan sikkert ha masse glede av det programmet også, men jeg har aldri skjønt meg på det programmet. Jeg har kjøpt video suite og Creative Suite som pakker og synes at jeg har fått fantastisk mye program - men det har selvsagt kosta skjorta også. Til ren videoredigering er det altså min mening at LE og Premiere er like gode og mye avhenger av hvilket grensesnitt du liker og/eller er vant til. Men jobber du mye mot andre illustrasjonsprogrammer så vinner Adobe. Lenke til kommentar
chma Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Men når det gjelder integrering mot andre programmer så mener jeg Adobe ligger langt foran Pinnacle. Det er en drøm å hoppe mellom Premiere (editering/redigering), After Effects (effekter/animasjoner), Encore (DVD mastering) og de velkjente Illustrator/Photoshop. De som har lært seg Audition (lydredigering) kan sikkert ha masse glede av det programmet også, men jeg har aldri skjønt meg på det programmet. Jeg har kjøpt video suite og Creative Suite som pakker og synes at jeg har fått fantastisk mye program - men det har selvsagt kosta skjorta også. Til ren videoredigering er det altså min mening at LE og Premiere er like gode og mye avhenger av hvilket grensesnitt du liker og/eller er vant til. Men jobber du mye mot andre illustrasjonsprogrammer så vinner Adobe. Hørt om Xsend funksjonen i LE6.0? I teorien:"XSend to other applications for seamless integration to compositing, web authoring and audio applications, servers and asset management systems" Med andre ord ikke bare i egen programserie som adobe premiere kan. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hørt om Xsend funksjonen i LE6.0? Nei, har ikke hørt om det før nå. Funker det like bra som integreringen i Adobe-familien så er jeg helt enig i at dette argumentet faller bort. Kjente altså ikke til det, så det er dere som bruker LE aktivt som må fortelle om dette fungerer godt. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Har skaffet meg Commotion pro, men katta hvor innviklet det er. Skulle likt og vist hvordan man fjerner elementer fra film med det, finner ikke noe i de 2 manualene som fulgte med. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har skaffet meg Commotion pro, men katta hvor innviklet det er.Skulle likt og vist hvordan man fjerner elementer fra film med det, finner ikke noe i de 2 manualene som fulgte med. Hvor mye betalte du for det? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Har skaffet meg Commotion pro, men katta hvor innviklet det er.Skulle likt og vist hvordan man fjerner elementer fra film med det, finner ikke noe i de 2 manualene som fulgte med. Hvor mye betalte du for det? 1500 +frakt Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har skaffet meg Commotion pro, men katta hvor innviklet det er.Skulle likt og vist hvordan man fjerner elementer fra film med det, finner ikke noe i de 2 manualene som fulgte med. Hvor mye betalte du for det? 1500 +frakt Hvor i alle dager kjøpte du det? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hos www.dmc.no de hadde noen på tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå