Gå til innhold

Treg Windows innlogging

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har treg windows innlogging. problemet skjer når maskinen kjører "aktivering datamaskininnstillinger" og "aktivering av personlige innstillinger".

Når selve programmene lastes, går det fint. Har prøvd å kjøre bootvis, uten at det hjalp.

Noen som har tips på hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv. Men etter litt leking med "Tweak XP", og stilte på ting som "CPU Cache" og lignende, samt automatisk innlogging, ble maskinen min MYE raskere.

En del av det var på en side jeg fant i sinaturen til en bruker, som inneholdt en del ting man kunne gjøre i registeret.

Men, ta backup av registret før du setter i gang med noe ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har visst fått samma problem jeg og gitt.. Skal prøve å slette det som ligger i ...\windows\prefetch.

Maskinvara mi står i profilen. Jeg skal prøve litt av hvert og komme med tilbakemleding..

Hos meg så henger den veldig lenge på laster instillinger eller noe før man logger inn..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

hadde faktisk det samme problemet for 2 minutter sia. har nettopp tatt en Clean install av XP, med drivere og sånn, etter at jeg hadde installert NIS 2005 så ble den litt vel treig på innloggingen, men dette ble bedre da jeg fiksa litt på msconfig fila :D egentlig bruker jeg ikke XP så mye, så det har ikke så mye å si for meg om den er litt treig. prøv å se hva som ligger i Temp, Temporary Internet Files og Cookies mappene. der kan det ligge mye rart som sinker maskina litt. jeg har også hatt erfaringer med at hvis maskina ikke klarer å finne alle partisjonene på maskina så kan det bli litt treig. har selv hatt problemet med den pc`en jeg sitter med nå.

har selv aldri hatt trua på Tweake programmer. skaper bare trøbbel etter mitt syn.

Lenke til kommentar

en formatering hjelper alltid mot treg innlogging i xp =) men er jo mye stress å installere alt av programmer osv på nytt.

så jeg pleier heller å gå gjennom disse stegene:

-disk cleanup

-slette tempfiler til nettlesere o.l.

-kjøre virusscan (jeg søker med både norton og ad-aware for å få bort alt :cool:)

-defragmentering av disker som trenger det

-fjerne unødvendige greier i registeret med regcleaner. last ned gratis her: http://www.worldstart.com/weekly-download/...-cleaner4.3.htm

-fjerne programmer fra windows oppstartslisten med msconfig eller regcleaner

kommer ikke på fler, hvis det var fler da ^^ men ok :p håper disse kan hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar

sånn driver jeg med støtt, og tørker støv i windows. Men akuratt nå,s å skjønner jeg ikke hva som er galt. Men jeg har ikke lyst til å reinstallere alt på nytt.. Det er så vanvittig mye..

Hvis dere tar KJØR: rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll

så får dere opp en litt mere avansert bruker/pålogings-instillinger!

Nå prøvede jeg og slette alt i prefetch mappa, og ha pagefilen på en annen disk, gjøre at windows logger inn for meg. Nå funka det normalt kun en gang.. Hvorfor? :no:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...