Gå til innhold

Soloppgang i nabolaget

Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg være ærlig (og det skal man jo), så synes jeg ikke dette bildet var mye å skryte av. Forgrunnen er et sammensurium av tak, vegger, busker, skilt, skjeve lyststolper mm, og i bakgrunnen en midstilt sol og en heller daff soloppgang.

Både sol-oppgang og -nedgang blir som regel langt mer severdig om det er en del skyer som lyset kan reflektere fra, men her blir det bare et lett rødlig skjær som ikke klarer å holde på min oppmerksomhet i særlig mange sekundene. Jeg er sikker på at det var et vakkert syn når du kikket ut vinduet, men jeg synes desverre ikke at dette blir særlig godt formidlet akkurat her.

Eksponeringen blir også litt 'midt-i-mellom' når både forgrunn og bakgrunn skal eksponeres på en gang med et slikt motiv. Tror himmelen med fordel kunne vært mindre eksponert for å få frem fargene bedre. Og forgrunnen synes jeg enten burde vært helt mørk (å foretrekke med denne forgrunnen ;) ) eller eksponert mer. To eksponeringer som settes sammen etterpå eller et gradert gråfilter er idéelt for slike motiver.

Men du skal ha ros for å ha stått tidlig opp =) Gjør gjerne det igjen og prøv å finne en litt mer passende forgrunn, gjerne med ett (eller noen få) interessante detaljer som kan holde blikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...