V3N0M Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Når jeg boota opp pc'en i dag var bildet helt fucka opp. Det er på ingen måte mulig å lese av, er bare en masse fargede striper. Når sant skal sies hadde jeg nettopp satt inn en harddisk på jalla vis, den kan ha vært borti skjermkortet når jeg startet opp pc'en. Når det begynte å lukte litt svidd (som det gjorde) slo jeg av pc'en og tok ut harddisken. Den svidde lukta var borte, men grafikken var som sagt helt merkelig. Harddisken kan ha vært borti skjermkortet, men bare på kanten, og det kan da ikke føre til noen kortsluttning?! Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med mitt stakkars radeon kort... Hva foreslår dere? Bør jeg sende det til rep hvis jeg ikke kan fikse det selv? Kommer sikkert til å ta evigheter uten hell.. Har lagt ved bilde av skjermen (prikken som nesten er i midten er musepekeren ja) Endret 25. april 2005 av V3N0M Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Når sant skal sies hadde jeg nettopp satt inn en harddisk på jalla vis, den kan ha vært borti skjermkortet når jeg startet opp pc'en. Når det begynte å lukte litt svidd (som det gjorde) slo jeg av pc'en og tok ut harddisken. Den svidde lukta var borte, men grafikken var som sagt helt merkelig. Another one bites the dust. Tror du har ødelagt kortet ditt ja. Det kostet deg 1500,- og ikke skru fast HD`en skikkelig. Endret 25. april 2005 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Så litt dødt ut gitt....eller ikke helt dødt men blir vel populært i sverige med flotte farger i gult og blått. Men er det slik også under boot ? Eller kun når windows loader ? Evt tok HD kvelden og ? Lenke til kommentar
V3N0M Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Ja, var redd det ikke var stort å gjøre her gitt. Fargene er litt annerledes under boot.. Er med andre ord ikke lesbart verken under boot eller i windows. Harddisken gikk forresten også til dass, men denne var bare verdt femtilappen i motsetning til skjermkortet. Har også prøvd skjermkortet i en annen pc uten heldige resultat. Så da er det vel bare og kjøpe nytt kort, eller at noen andre kjøper til meg.. bursdag om få dager Forresten, det er ikke en metode for å resette kortet da? slik at alt blir normalt igjen? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Tja, si det ja. Du kan jo prøve 2-3 par ting da : *Demonter kjøleløsning og blås rent alt med trykluft og rens med isopropanol, så ta på et lag med AS3 ev 5 og monter kjøleribba på plass. *Rengjør agp sporet. *Last ned bios til skjermkortet og prøv å flashe i blinde (hvis du ikke har laget en smart autoexec.bat fil som kan kjøres da. Endret 25. april 2005 av Malvado Lenke til kommentar
V3N0M Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Takk for respons.. Skal prøve det ut i morgen. AS3, er det kjølepasta eller? Kan bli litt vanskelig å flashe i blinde siden jeg ikke har gjort det før, men kan jo alltids prøve. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Artic silver 3 eller fem ja, eller annen kjølepasta som du har tilgjengelig. Skal være en guide en eller annen plass på hvordan man flasher i blinde, ikke vanskelige saken om man gjør alt riktig. Men hvis du har et gammelt pci skjermkort så kan det jo eventuelt la seg gjøre på en enkel og grei måte. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis du fortsatt har garanti på kortet... hvorfor flashe da? Bedre å sende det inn og få nytt tipper det er komplett kortsluttning...men hvis du ikke har garanti skader det ikke å prøve Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis du fortsatt har garanti på kortet...hvorfor flashe da? Bedre å sende det inn og få nytt tipper det er komplett kortsluttning...men hvis du ikke har garanti skader det ikke å prøve Slike forslag er idiotiske. Han har ødelagt kortet, og du mener han skal gjennomføre en svindel for å få nytt kort. Slikt resulterer bare i en ting, og det er HØYERE priser for alle kunder. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 R.I.P Gi den en værdig begravelse isaf da hvis du ikke har tenkt og gjøre noe med den ... Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Heng kortet på veggen Lenke til kommentar
V3N0M Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Hvis du fortsatt har garanti på kortet...hvorfor flashe da? Bedre å sende det inn og få nytt tipper det er komplett kortsluttning...men hvis du ikke har garanti skader det ikke å prøve Slike forslag er idiotiske. Han har ødelagt kortet, og du mener han skal gjennomføre en svindel for å få nytt kort. Slikt resulterer bare i en ting, og det er HØYERE priser for alle kunder. Tviler på at jeg har særlig god sjans for å få tilbake et nytt kort siden kortet er kjøpt i slutten av 2003. Er forresten kjøpt på mpx, vet ikke hvordan de er med tanke på retur eller rep. Og Serpensis har rett, det var min feil, men jeg skjønner bare ikke hvordan det har skjedd siden harddisken bare var borti kanten av kortet.. Kanskje en eller annen frekvens fra harddisken påvirket gpu'en, ikke vet jeg. Men uansett, hvis jeg ikke får orden på kortet skal det rammes inn og henges opp såklart Lenke til kommentar
NoBody87 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hvis du fortsatt har garanti på kortet...hvorfor flashe da? Bedre å sende det inn og få nytt tipper det er komplett kortsluttning...men hvis du ikke har garanti skader det ikke å prøve Slike forslag er idiotiske. Han har ødelagt kortet, og du mener han skal gjennomføre en svindel for å få nytt kort. Slikt resulterer bare i en ting, og det er HØYERE priser for alle kunder. Tviler på at jeg har særlig god sjans for å få tilbake et nytt kort siden kortet er kjøpt i slutten av 2003. Er forresten kjøpt på mpx, vet ikke hvordan de er med tanke på retur eller rep. Og Serpensis har rett, det var min feil, men jeg skjønner bare ikke hvordan det har skjedd siden harddisken bare var borti kanten av kortet.. Kanskje en eller annen frekvens fra harddisken påvirket gpu'en, ikke vet jeg. Men uansett, hvis jeg ikke får orden på kortet skal det rammes inn og henges opp såklart Men du har ikke ramma det inn og hengt det opp enda da...lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå