arildwold Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei! Jeg er helt fersk når det gjelder prosjektorer. Jeg ser at komplett har et tilbud denne uken på Epson Projektor EMP-S1H. Ellers har jeg fått med meg at BenQ PB6110 er en grei nok prosjektor for en nygegynner. Jeg skal bruke prosjektoren til å se tv/dvd. Filmrommet er ganske mørkt. Vil jeg se stor forskjell i bildekvaliteten på de to eller er det så lite at jeg kan kjøpe den billigste(epson). Jeg ser at den største forskjellen er på kontrasten. 2000:1 og 500:1. Avstanden fra prosjektor til lerret er ca 3m. så jeg skal ikke ha så sinnsykt stort bilde:) Tusen takk til de som kan hjelpe meg!! Epson BenQ Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Epson projektoren er LCD og har lavere kontrast, det gjør at det sorte ikke blir helt sort. BenQ projektoren er DLP og har høyere kontrast som gjør at det sorte blir sort bakdelen er at hvert bildet består av et rødt, et grønt og et blått som vises raskt i sekvens. Hvis du beveger øynene raskt så kan du se falske farver siden bildene ikke overlapper hverandre 100%. LCD er på vei ut siden DLP gir bedre bilde. Hva som gir mest for pengene i dette tilfellet er vanskelig å si uten å sammenligne direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå