jering Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg trenger en *.msi fil for antivirus programmet Trend Officescan. Har en *.exe fil som utgangspunkt. Har noen forslag til hvordan jeg enkelt og greit kan lage en slik fil som kan brukes i en group policy? Jeg laget en *.msi fil med et program jeg fant (PopulateMSIUI), men det fungerer ikke helt. Jeg finner "Trend" under "Legg til/fjern programmer", men det er liksom kun msi-fila som har kjørt uten å installere selve programmet. Har søkt endel på dette emnet, men jeg er ikke ute etter å måtte lære meg grundig oppbygging av en slik pakke. Åpen for forslag... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Microsoft har et slikt program på server cd-en, hvor du installerer det programmet først. For så å la det ta et bilde av maskinen før og etter et program har blitt installert, som igjen gir deg en msi fil som kan brukes i AD. Programmet ligger forøvrig på cd`en her: Valueadd\3rdparty\Mgmt\Winstle\Swiadmle.msi. 1. Start with a clean PC, or one that is representative of the computers in your network. 2. Start Discover to take a picture of the representative PC's software configuration. This is the Before snapshot. 3. Install a program on the PC on which you took the Before snapshot. 4. Reboot the PC. 5. Run the new program to verify that it works. 6. Quit the program. 7. Start Discover and take an After snapshot of the PC's new configuration. Discover compares the Before and the After snapshots and notes the changes. It creates a Microsoft Installer package with information about how to install that program on such a PC in the future. 8. (Optional) Use Veritas Software Console to customize the Microsoft Installer package. 9. Clean the reference computer to prepare to run Discover again. 10. (Optional) Perform a test installation of the program on non-production workstations. Mer informasjon her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;257718 Lenke til kommentar
slettet Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Nja.. Det programmet ligg vel (berre?) på 2000-cden.. Lenke til kommentar
jering Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Takk, jeg fikk bygget pakken og den ble installert under oppstart. Men; Selve programmet ble ikke installert før jeg åpnet det fra Start->Programmer-> Pakken er publisert som "Assigned" under "User configuration" i policy`en. Må den ligge under "Computer configuration" for at den skal bli installert uten at brukeren må trykke på den? Hadde helst sett at den blir publisert til "User" siden datamaskin-kontoene ikke er 100% struktuert i AD. Er det noen løsning å legge snarvei til programmet i "Oppstart" tro? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Legg den i "computer setting", ja. Då blir den installert ved boot.. Lenke til kommentar
jering Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Så konklusjonen blir at et program som er publisert som "Assigned" under "User configuration" ikke blir installert før brukeren trykker på snarveien som kjører selve installasjonen? Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Så konklusjonen blir at et program som er publisert som "Assigned" under "User configuration" ikke blir installert før brukeren trykker på snarveien som kjører selve installasjonen? Programmer som blir "assigned" installeres neste gang brukeren logger på, evt når PCen starter opp hvis den er definert under computer configuration. Programmer som blir "published" kan bli installert av flere grunner, deriblant at brukeren går inn og setter det i gang selv fra Add Remove Programs, eller at han forsøker å åpne en fil som er tilknyttet applikasjonen. Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg trenger en *.msi fil for antivirus programmet Trend Officescan. Har en*.exe fil som utgangspunkt. Har noen forslag til hvordan jeg enkelt og greit kan lage en slik fil som kan brukes i en group policy? Jeg laget en *.msi fil med et program jeg fant (PopulateMSIUI), men det fungerer ikke helt. Jeg finner "Trend" under "Legg til/fjern programmer", men det er liksom kun msi-fila som har kjørt uten å installere selve programmet. Har søkt endel på dette emnet, men jeg er ikke ute etter å måtte lære meg grundig oppbygging av en slik pakke. Åpen for forslag... Det du skal lete etter er ZAP. Jeg husker i farten ikke hva det er forkortelse for, men det blir nevnt i 2279B kurset til Microsoft at dette kan benyttes til å lage pakker til programmer som ikke har dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå