Deadringer Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 jeg driver å mekker ei internett side sammen med en kamerat. problemet er at det er lenge siden jeg lærte med dreamweaver og husker derfor ikke hvordan jeg får internettsida til å se lik ut i alle oppløsninger. hvis jeg lager den i 1024x768 og man går inn å ser i 1286x1024 så er sida trøkt opp i hjørnet og ser rar og liten ut. men lager jeg den i større oppløsning ser den rar ut i andre oppløsninger. noen som veit hvordan jeg kan få fixa detta? hruker foresten dreamweaver mx Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Denne burde vel være postet i web design delen av forumet. Men det jeg ville prøvd, var å sette elementer i prosent, ikke picler. Dette kan du lett gjøre i HTML fila som DW generer. Om så semantikken i den fila er skrota som få. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 hvordan setter jeg det i prosent da? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) En annen løsning er å lage en ny index.html og lage en iFrame i denne siden hvor nettsiden din er inni. iFramen kan ha en spesifisert høyde/vidde og dermed vil scrollbarer hoppe opp om vinduet/oppløsninger er for liten. <iframe src="filnavn.html" name="framenavn" width="1024" height="768" scrolling="auto" frameborder=0></iframe> Om du skal plassere denne iFramen en spesifik plass kan du putte den inni en <div> med style="position:absolute; ..." - dette finner du i DreamWeaver. Siden sist i 2002 jeg holdt på med HTML har iFrames blitt støttet av alle de store nettleserene (IE, FireFox, Opera) og er W3C HTML 4.01 validert om jeg ikke tar feil (har sett flere W3C validerte sider med iFrames) Edit: Om du titter på hjemmesiden min som du finner link til i signaturen får du se noen slike triks. Endret 26. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 http://www.unrealized.org/guide/html/unnga_frames/ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 takk, da skal jeg prøve Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Vel, er jo min aller første nettside da, utenom de sidene jeg lagde i IT-undervisningen i 2002. Ikke alle som hopper rett på PHP vettu Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Vel, er jo min aller første nettside da, utenom de sidene jeg lagde i IT-undervisningen i 2002. Ikke alle som hopper rett på PHP vettu Man trenger jo ikke å skjønne seg på PHP/et annet serverside-språk i det hele tatt for å inkludere en side i et annet dokument. Post nr. 1900 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Før jeg kan begynne med PHP må jeg jo lære meg HTML først. Tror det kan være lurt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå