Gå til innhold

Hvor mye strøm tar en katode?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viss den skal ha 3w kan man jo rekne det ut da, er bare litt synd at jeg ikke kan formelen. :blush:

EDIT: Rekna ut hvor mange ampere det må være (som det står i siganturen ikke hør på meg...!!) 3w/600v=0.005a. Tilsvarer det 50 milliampere? :hmm:

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar

Sant, men det gjør vondt med Volt også! Personlig har jeg fått 10.000V igjennom kroppen min, men det var nesten ikkno ampere! Ellers hadde jeg jo vært dau.. :roll:

Det er en grunn til at inverteren er der, så da er det vare antall Volt fra katoden til inverteren som ikke ikke vet noe om da! Finnes det ingen eksperter her da? Eller noen med multimeter?

Lenke til kommentar

Ikke i våre definisjoner!

Men det du gjør Kissa4ever er at du kapper av ledningen(e) fra katoden som går til inverteren og setter multimeteret mot ledningen(e) fra inverteren og sjekker.. Etterpå er det bare å lodde å isolere med EL-tape igjen! Gidder du dette så gjør du oss en stor tjeneste så vi slepper å starte en krangel! :p

Lenke til kommentar
Ikke i våre definisjoner!

Men det du gjør Kissa4ever er at du kapper av ledningen(e) fra katoden som går til inverteren og setter multimeteret mot ledningen(e) fra inverteren og sjekker.. Etterpå er det bare å lodde å isolere med EL-tape igjen! Gidder du dette så gjør du oss en stor tjeneste så vi slepper å starte en krangel! :p

Noen andre som vil gjøre det? :D

Lenke til kommentar
Jo, jeg tror på det meste, MEN 600v i småelektronikk :no:

600volt i småelektronikk er ingenting!

i plasmalamper er det 6000-7000 volt og det er ikke noe "større" elektronikk

men det er ikke vanlig med så høy spenning i elektronikk men katoder MÅ ha den spenningen får å kunne lyse opp hele katoden...

dere kan jo prøve å plugge på inverteren på 5v isedetfor 12v

da får katoden ca 250-300 volt...

da lyser bare ca halve katoden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...