IkkjeOleJørgen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det er så utrolig nekt at den er 600v etter den duppeditten, Uforsvarlig, jeg har lekt mye med slike invertere for å få til lys i et skap osv. Og hadde jeg vist at det var 600v ut hadde jeg aldrig i livet lekt med en. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg mener fra katoden til inverteren da? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Viss den skal ha 3w kan man jo rekne det ut da, er bare litt synd at jeg ikke kan formelen. EDIT: Rekna ut hvor mange ampere det må være (som det står i siganturen ikke hør på meg...!!) 3w/600v=0.005a. Tilsvarer det 50 milliampere? Endret 25. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 noe du har hørt ja.. Sier det meste Du tror kanskje ikke på noe som står på forumet du? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Viss den skal ha 3w kan man jo rekne det ut da, er bare litt synd at jeg ikke kan formelen. Effekt=Spenning*Strøm P=U*I ?? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jo, jeg tror på det meste, MEN 600v i småelektronikk Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har fiksa innlegget mitt nå, med formel, posta før svaret ditt kissa4ever. Kunne formelen, men visste ikke om det var korrekt. Men det virker sannsynlig. Tror ikke at det er veldig dødelig, men man kan jo langt i fra være sikker hele tiden viss man skulle få støt... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Tror ikke at det er veldig dødelig, men man kan jo langt i fra være sikker hele tiden viss man skulle få støt... Hvorfor ikke bare prøve Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har jo laget taser gun av ett engangskamera, så jeg har kjent hvordan det er med dobbelt så mye som 600v på kroppen, det er ikke voldsomt stimulerende, tenk å fått det på pungen. Men over til topic, kan utrekningen min være noelunde rett mon tro? Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 tenk å fått det på pungen. At du i det hele tatt greier å tenke på det Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Siste OT her: Det er ikke anntall Volt som gjør vondt/dreper, det er anntall amper Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sant, men det gjør vondt med Volt også! Personlig har jeg fått 10.000V igjennom kroppen min, men det var nesten ikkno ampere! Ellers hadde jeg jo vært dau.. Det er en grunn til at inverteren er der, så da er det vare antall Volt fra katoden til inverteren som ikke ikke vet noe om da! Finnes det ingen eksperter her da? Eller noen med multimeter? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Eller noen med multimeter? Jeg kan måle når jeg kommer hjem ifra skolen. Men hvor skal jeg måle, det er jo ingen plass jeg kan måle på? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Der du kjøper katoden står det vel strømforbruk? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Ikke i våre definisjoner! Men det du gjør Kissa4ever er at du kapper av ledningen(e) fra katoden som går til inverteren og setter multimeteret mot ledningen(e) fra inverteren og sjekker.. Etterpå er det bare å lodde å isolere med EL-tape igjen! Gidder du dette så gjør du oss en stor tjeneste så vi slepper å starte en krangel! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Ikke i våre definisjoner!Men det du gjør Kissa4ever er at du kapper av ledningen(e) fra katoden som går til inverteren og setter multimeteret mot ledningen(e) fra inverteren og sjekker.. Etterpå er det bare å lodde å isolere med EL-tape igjen! Gidder du dette så gjør du oss en stor tjeneste så vi slepper å starte en krangel! Noen andre som vil gjøre det? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jo, jeg tror på det meste, MEN 600v i småelektronikk 600volt i småelektronikk er ingenting! i plasmalamper er det 6000-7000 volt og det er ikke noe "større" elektronikk men det er ikke vanlig med så høy spenning i elektronikk men katoder MÅ ha den spenningen får å kunne lyse opp hele katoden... dere kan jo prøve å plugge på inverteren på 5v isedetfor 12v da får katoden ca 250-300 volt... da lyser bare ca halve katoden... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hmm, høres ihvertfall logisk! Prøv noen som har katoder da? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 jeg har allerede testa! var litt kult.. tenkte litt på å lage en spenningsregulator der jeg kan justere opp og ned spenninga slik at jeg kan bestemme selv hvor mye av katoden som skal lyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå