Strategery Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg hører en liten suselyd når jeg har på høytalerene mine. Når jeg kobler høytalerene til headset, så kommer det skurring, suselyd og hakketelyd, dette er selfølgelig veldig irriterende. Høytalerannlegg: Logitech X620 Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har samme problemet, men vil beskrive lyden her som en høyfrekvent pipelyd. I mitt tilfelle kommer den om jeg spiller et fullskjerm spill og bruker alt+tab for å gjøre noe annet en stund. Meget irriterende, men kan ikke se noen løsning på det. Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 mulih det er kablene. hadde en sånn biltema mediehub sak. da kom det en konstant pipelyd Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 har hatt samme problemet før, var bare dårlig lyd i noen spill bare. men etter å ha reinnstalert driveren så var det det helt bra igjen.. en driverfeil mulig. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Har en lydkort som er innebygd i hovedkortet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 godt mulig at det bare er støy fra det integrerte lydkortet da. forsvinner støyet visst du muter hovedvolumet på pc'n? evt trekker ut pluggen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vil anbefale å prøve å mute de forskjellige inputene og se om dette kan være problemet.. På en av de gamle maskinene mine var det SPDIFen fra CD-rommen som laga støy i systemet... Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Har prøvd å mute alle de forskjellige tingene en etter en. Suselyden er der selv om jeg muter alle PC'ens mute alternativer. Hvis jeg slår av høytalerene blir lyden borte. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hadde samme problemet sjølv med integrert lydkort. Dedikert kort gjorde susen. Prøv høgttalarane på ein CD-Spelar eller noko slikt, lagar dei framleis lyd er det vel ganske innlysande. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 visst lyden er der selv om du har muta alt så er det sannsynligvis høyttalerne og ikke lydkortet. prøv å trekk ut kabel'n fra høyttalerne og se om lyden er der fortsatt bare for å være sikker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Jeg må slenge meg på og si at jeg også har samme problemet. Men hos meg er det ikke lydkortet som er problemet. Det er høytalersettet. (Logitech Soundman S30) Det har jeg funnet ut ved å sammenligne settet med stereoanlegget, og ved å prøve settet på flere PC'er. Jeg har prøvd å finne årsaken, men det virker ikke som det er noen av kablene som har dårlig kontakt siden suselyden og kneppene når jeg slår settet på, ikke endres når jeg rører på kabler og kontakter. Jeg tror årsaken er den innebygde forsterkeren og strømforsyningen til denne. Rett og slett dårlig kvalitet. Det kan også komme knepp og hvis jeg slår på en varmeovn som står på samme kurs som høytalersettet. Den eneste jeg kan gjøre med dette er vel å kjøpe et nytt høytalersett. Edit: Det stemmer i mitt tilfelle det phax sier under her om forstyrrelser via strømnettet. Problemer er bare at strømforsyningen til høytalersettet mitt ikke filtrerer ut støyen. (Noe "alle" audiostrømforsyninger normalt gjør) Altså: dårlig kvalitet. Endret 27. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 hm.. kan vel kanskje være noe forstyrrelser på strømnettet eller noe slikt som spiller inn? vill gjetting altså.. har ikke peiling på elektronik. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Det er nok høytalerene som lager disse skurrelydene, jeg har nå koblet headset'et rett inn til lydkortet. Ingen skurre/suse lyd nå. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ser du har Abit-kort. IC7-serien har problemer med lydkretsen, mitt IC7-G har akkurat samme symptomer som du beskriver. Ser det står Abit v17 i profilen din, er det en skriveleif eller er det et kort som heter det? Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ser du har Abit-kort. IC7-serien har problemer med lydkretsen, mitt IC7-G har akkurat samme symptomer som du beskriver. Ser det står Abit v17 i profilen din, er det en skriveleif eller er det et kort som heter det? Hovedkortet mitt heter Abit V17 ja. Det funker fett nå jeg plugger headsettet rett i PC'en, så det er nok noe med høytalerene mine. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har også problemer med mine høyttalere. Når jeg f.eks scroller eller beveger musa, så kommer det en slags elektrisk lyd. Er det dårlig jording inni maskinen som gjør dette? Har et Soundblaster Live! 5.1. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har også problemer med mine høyttalere. Når jeg f.eks scroller eller beveger musa, så kommer det en slags elektrisk lyd. Er det dårlig jording inni maskinen som gjør dette? Har et Soundblaster Live! 5.1. Samme skjer med meg. Logitech Z-2300. Når jeg trekker ut pluggen kommer det ingen lyd. Så det er lydkortet. Men det er jo bare en laptop så kan ikke forvente så altfor mye. Lenke til kommentar
amdahl Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Mr Freeman. Jeg er relativt sikker på hva problemet ditt kommer av. Bruker en integrert lydkort i en evt Shuttle pc eller lignende hvor det er lydkabler som fysisk ligger rundt i pcen er det stor sjanse for at lyden blir påvirket av støy fra strømkablene. Eneste komplett sier er; "Shit happens" - Så gir dem deg ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå