Skibbe10 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei... Eg lurer på korleis socket det er best å satse på no for framtiden??... Tenker helst på AMD men kan sikkert vere greitt for andre og høyre om INTEL og.. Also korleis socket som er best skikka for framtidig teknologi..(på ein måte ) Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vis du skal kjøpe nå, socket 939(AMD) og socket 775(Intel). Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 okei... er ikkje heilt oppdatert for tiden, så eg kjem med eit spørsmål til;) dette me dual(x2 eller ke da haitte), må du da ha 2 cpu'er på eit hovedkort eller?? link til hovedkort som støtter dual?? som sagt ikkje hailt oppdatert Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Til x2 som er AMD trenger du bare et vanlig socket 939 kort. Men du trenger in BIOS update for at det skal funke. Når det gjelder Intel trenger du 955X brikkesett. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vis du skal kjøpe nå, socket 939(AMD) og socket 775(Intel). Jepp, dette er de socketene AMD og Intel vil satse på framover. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Til x2 som er AMD trenger du bare et vanlig socket 939 kort. Men du trenger in BIOS update for at det skal funke. Når det gjelder Intel trenger du 955X brikkesett. Ville vel ha gått for et nForce HK Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg foreslår at du rett og slett bare driter i fremtiden og kjøper et system du har råd til og kan leve med i dag, være seg AMD eller Intel... hvis du investerer tid og penger i "future-proofing" kommer du antageligvis til å bli sørgelig skuffet... "den kan du bare kaste til neste år... da kommer'e no' nytt vettu" Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Personlig skal jeg vente med å kjøpe. Er alt for usikker på hva jeg skal velge. Har vært Intel mann i mage år, og kommer vel til å bli det ved neste kjøp også. Nå føler jeg rett og slett at det kommer så mye nytt, at dette vil jeg vente litt med. Heldigvis så fikk jeg mye igjen på skatten, så forhåpentligvis vet jeg litt mer til sommeren. PS. Har egentlig veldig lyst på Xeon jeg. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 vente er bare tull, ender med at det tar lengere tid enn antatt, og så litt mer, pluss at du bare kjøper noe rett før varene faktisk kommer... Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 vente er bare tull, ender med at det tar lengere tid enn antatt, og så litt mer, pluss at du bare kjøper noe rett før varene faktisk kommer... Litt offtopic akkurat dette. Å vente er ikke alltid det dummeste man gjør i livet. I dag sitter jeg med en P4 3,2, og den holder pr dags dato utmerket til mitt bruk. Mitt poeng er faktisk at det skjer så ekstremt mye nå med både AMD og Intel, at jeg faktisk vil vente litt. Jeg pleier sjelden å gjøre forhastede kjøp. Egentlig så kunne det vært litt interesant å vite hva trådstarter sitter med utstyr i dag. (jeg skjekket da ikke profilen hans heller da ) Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Det er vel ingen socket som er garantert for framtiden. Intel har jo allerede ødelagt for 775 ved å kreve nytt chipset for å kunne kjøre dualcore. 939 vil jo funke fint fram til 65nm utgaven av X2 kommer. Men da går dem nok over på DDR2 og ny socket. Mulig 775 vil funke med Presler da, 65nm utgaven av Pentium D. Men det er uvisst på dette tidspunkt. Endret 26. april 2005 av MrMarbles Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Eg har og tenkt og vente litt sidan det kjem so mykje nytt no.. men vil ikkje vente forlenge sitter no med: amd athlon 2200xp 512 mb ram 280gb hd plass ATI R 9800pro BIG water men tenker på å oppgradere om ikkje så altfor lenge.. får sjå korleis sommarjobb eg får:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå