Gå til innhold

socket for framtiden?

Anbefalte innlegg

Hei... Eg lurer på korleis socket det er best å satse på no for framtiden??...

Tenker helst på AMD men kan sikkert vere greitt for andre og høyre om INTEL og.. ;)

Also korleis socket som er best skikka for framtidig teknologi..(på ein måte :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei... er ikkje heilt oppdatert for tiden, så eg kjem med eit spørsmål til;)

dette me dual(x2 eller ke da haitte), må du da ha 2 cpu'er på eit hovedkort eller?? link til hovedkort som støtter dual??

som sagt ikkje hailt oppdatert :p

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du rett og slett bare driter i fremtiden og kjøper et system du har råd til og kan leve med i dag, være seg AMD eller Intel... hvis du investerer tid og penger i "future-proofing" kommer du antageligvis til å bli sørgelig skuffet...

"den kan du bare kaste til neste år... da kommer'e no' nytt vettu" ;)

Lenke til kommentar

Personlig skal jeg vente med å kjøpe. Er alt for usikker på hva jeg skal velge. Har vært Intel mann i mage år, og kommer vel til å bli det ved neste kjøp også.

Nå føler jeg rett og slett at det kommer så mye nytt, at dette vil jeg vente litt med.

Heldigvis så fikk jeg mye igjen på skatten, så forhåpentligvis vet jeg litt mer til sommeren.

PS. Har egentlig veldig lyst på Xeon jeg.

Lenke til kommentar
vente er bare tull, ender med at det tar lengere tid enn antatt, og så litt mer, pluss at du bare kjøper noe rett før varene faktisk kommer... :D

Litt offtopic akkurat dette.

Å vente er ikke alltid det dummeste man gjør i livet.

I dag sitter jeg med en P4 3,2, og den holder pr dags dato utmerket til mitt bruk.

Mitt poeng er faktisk at det skjer så ekstremt mye nå med både AMD og Intel, at jeg faktisk vil vente litt. Jeg pleier sjelden å gjøre forhastede kjøp.

Egentlig så kunne det vært litt interesant å vite hva trådstarter sitter med utstyr i dag. (jeg skjekket da ikke profilen hans heller da :blush: )

Lenke til kommentar

Det er vel ingen socket som er garantert for framtiden. Intel har jo allerede ødelagt for 775 ved å kreve nytt chipset for å kunne kjøre dualcore. 939 vil jo funke fint fram til 65nm utgaven av X2 kommer. Men da går dem nok over på DDR2 og ny socket. Mulig 775 vil funke med Presler da, 65nm utgaven av Pentium D. Men det er uvisst på dette tidspunkt.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Eg har og tenkt og vente litt sidan det kjem so mykje nytt no..

men vil ikkje vente forlenge :p

sitter no med: amd athlon 2200xp

512 mb ram

280gb hd plass

ATI R 9800pro

BIG water :p

men tenker på å oppgradere om ikkje så altfor lenge.. får sjå korleis sommarjobb eg får:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...