Rabalder76 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ønsker gode råd, og en vurdering av valgene jeg har gjort her. Først litt bakgrunn: Jeg har fått i oppdrag å bygge en PC til et familiemedlem, denne skal kun brukes til spill, men må ikke koste for mye. Jeg har allerede følgende som MÅ brukes (derfor er valgene mine noenlunde begrenset): - Gaming Bomb tårn, uten strømforsyning - 2 IDE harddisker Jeg har derfor satt sammen denne lille listen, siden maxpris er satt til 6000 Spøsmålene mine blir da som følger: Passer dette greit sammen, og hvordan klaffer det med tårnet? Burde jeg gå for socket-939 prosessor? I såfall, hvilket hovedkort? Burde jeg gå for PCI-e skjermkort, og hvilket hovedkort? Er det noen som har et bedre alternativ i samme prisklasse? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Oppsettet ser bra ut det, hvis du har mus, tastatur, skjerm og høytalere fra før av. En ting du skal være klar over er mulige problemer(ustabilt) med MSI hovedkort og Twinmos minne. Ville byttet ut med Kingston eller Corsair minne i samme prisklasse. Et socket 939 system er hårfint bedre pga. doble minnekanaler, men i et budsjett system er ikke prisforskjellen verdt det (synes jeg). 2-5 % bedre ytelse. Lenke til kommentar
Rabalder76 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Takk skal du ha, oppdaget også det nå at Twinmos ikke er anbefalt, men prisen på Corsair var 30 kr over, så det knekker vel ikke den økonomiske ryggraden i familien. Mus tasttatur skjerm og høytalere har jeg fra før ja. Satte forøvrig opp denne listen også, utfra andre oppsett i forumet her, er dette nevneverdig bedre/dårligere? Prisen er jo stort sett den samme Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Sistnevnte oppsett med et nForce4 hovedkort er ikke dumt. Mer fremtidsrettet både socket og PCI-e. Flere muligheter for oppgradering senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå