zereal Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei, jeg skal kjøpe men ny skjerm/TV. Skal være ca 40" og brukes mest til DVD + litt spilling (x-box/PC) Bør jeg kjøpe Plasma eller LCD. Hva er forskjellene på disse (bortsett fra pris)? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Plasma er vel fortsatt hakket foran i denne størrelsesklassen. Er nok en del bedre på innsynsvinkel. Har også erfart at bildet generelt på såpass store LCD-skjermer blir litt "kaldt og trist"... Plasma gir generelt et "varmere" bilde syns jeg.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Om du skal ha 40" er kan du kjøpe en litt mindre LCD, eller en 42" Plasma! Plasmaen er jo diger og litt.. Vanskelig? LCDen har jo fordelen av å ha et litt skarpere bilde (synes nå jeg da) enn Plasmaer i like prisklasser.. Er egentlig vanskelig det der, men jeg personlig ville faktisk gått for en litt større LCD til 15.000-20.000! Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg synes denne artikkelen hos Tom's Hardware Guide gav en bra gjennomgang av disse to teknologiene: LCD Or Plasma - What's Your Pleasure? Understanding Modern FlatPanel TV Technologies Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Veldig bra, men hadde likt den bedre på Norsk jeg altså! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå