Gå til innhold

Hva betyr vivo i forhold til skjermkort?

Joey444

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste, men jeg lurer da altså på hva det vil si at et skjermkort har vivo. :)

Skal bygge pc for en. Ser at de fleste skjermkortene for ATI Radeon 850XT/PE (PCI Express) er utsolgt. Jeg tenkte derfor på Netshop

Det var det eneste kortet jeg fant som dem hadde kortet på lager av denne typen.

Har hørt at vivo skal være mer fremtidsrettet. Stemmer dette?

De korta som har vivo er utsolgt og jeg hadde nok kjøpt med vivo hvis dem hadde hatt dem inne. Jeg lurer derfor på om det har noe å si om du har vivo eller ikke.

Har ikke så veldig lyst å vente til dem får det på lager. han jeg skal bygge for skal snart på et lan og vil derfor ha pcen fortest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIVO=Video In / Video Out. Det vil si at skjermkortet har innebygd mulighet for å ta inn videosignaler (levende bilde, ikke videospiller :)). De fleste skjermkort har en video ut funksjon, mens de som heter VIVO har mulighet for både inn og ut.

Enkelte utgaver av X800Pro VIVO er svært overklokkingsvennlige, så det er nok der du har det fra at det er "fremtidsrettet". VIVO har for øvrig eksistert lenge.

Edit: Uansett vil det kortet du linker til være kraftigere enn et X800Pro VIVO

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

vivo betyr video inn/video ut. altså kan du få bildet du ser på pc-monitoren til å vises på tv'en og du kan for eksempel koble til kamera eller en spillekonsoll slik at du kan spille på pc-monitoren.

kortet har ikke tv-tuner og kan derfor ikke brukes til å se direkte på tv eller spille på gamle konsoller som ikke sende signaler over scart, composite eller s-video. men med en videospiller som mellomledd skal dette også gå ann.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...