Gå til innhold

Spillverket.no: Stenging av tråder: "Finnes fra før"

Anbefalte innlegg

Hei Gamer.no

Først litt ros: Vil takke for ett flott nettsted med mye god info :)

Så litt ris:

Ofte dukker det opp tråder i forumet som er ganske like andre tråder DERE har postet tidligere under "Diskutér artikler (Gamer.no)". Disse stenges, samtidig som dere henviser til den tråden dere startet om samme tema. Som dere kanskje har merket, blir disse trådene sjeldent eller aldri fulgt opp av lengre diskusjoner. Hvorfor? Fordi de ligger bortgjemt under et eget del av forumet der vi brukere av forumet sjeldent eller aldri er inne på. "Der skjer det jo aldri noe, ikke vits å sjekke det ut." Jeg føler ihvertfall at det er liten grunn til å poste noe der, ettersom du får liten eller ingen respons.

Eksempel: Når noen noen dager etter at dere har hatt en artikkel om at Halo 2 får en ny ekspansojns pakke, lager en tråd om at Halo 2 får ny ekspansions pakke, blir tråden stengt og temaet glemt. Ingen orker flytte seg over til deres temaer, av en eller annen grunn. Dermed diskuterer ingen om Halo 2s ekspansjonpakke, selv om mange av oss sikkert har meninger om emnet.

Føler ikke at dette systemet fungerer. Selv om jeg flytter meg over dit, og dere henviser dit nesten daglig, vil tydeligvis majoriteten av brukerne av dette forumet holde seg til Diskuter spill generelt/pc/konsoll-delene av forumet. Noe må gjøres.

Håper dere skjønner problemstillingen, hvis ikke får jeg forklare nærmere.

Endret av Agres
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her tar du opp en problemstilling som vi har grublet en stund på i Gamer.no. Den enkleste løsningen ville naturligvis vært om alle forumbrukere leste Gamer.no hver dag, slik at alle fikk med seg nyhetene når de var ferske, og dermed kunne ta del i artikkeldiskusjonene. Men hvis jeg skal svare litt mer seriøst, så blir det omtrent slik:

Det som hadde vært en drømmeløsning ville vært som følger: Hvis vi skrev en nyhet om Halo, så opprettes det en speiltråd i Halo-kategorien, som leder brukeren til den originale kategorien under "diskuter artikler". Hvis vi skrev om noe generelt om som angikk både PC og konsoll, så opprettes det en speiltråd i PC-kategorien og konsollkategorien, som leder til originaltråden i "diskuter artikler". Dette ville antageligvis fungert veldig bra, men en teknisk utfordring som vi ikke har kapasitet til å se på nå, og vi har dessverre heller ikke lyst til å gjøre den jobben manuelt.

Noe annet forslag har jeg ikke på nåværende tidspunkt, men vi setter naturligvis pris på forslag og ideer fra andre lesere på hvordan dette kan løses.

Takk for ros forresten! :-)

Lenke til kommentar

Var noe slikt jeg tenkte på ja, men skjønner selvfølgelig at dette er vanskelig rent teknisk. Har heller ikke andre forslag til løsninger. Vanskelig problemstilling, med få svar. Godt å vite at dere er oppmerksom på det ihvertfall :)

Endret av Agres
Lenke til kommentar

forumdelen "diskuter artikler" burde kanskje ikke eksistert på samme måte som den gjør idag. om dere skriver en artikkel om doom3 ekstrapakke, hvorfor ikke ligge den i doomdelen av forumet med en sticky? og selvsakt artikkel med i navnet da:) slik at om noen kommer inn om en uke og vil fortelle om denne fantastiske nyheten om doom3 ekstrapakke, vil de, når de kommer til doomdelen av forumet, se at:

1, dere har skrevet en artikkel personen ikke har fått med seg og kanskje bør lese.

2, det finnes allerede en tråd om doom3 ekstrapakken og han kan i stedet for å lage enda en tråd, fortsette diskusjonen i det eksisterende tråden.

dette blir vel litt manuelt arbeid før noen luringer forandrer publiseringsoppsettet til at du selv velger hvor på forumet det skal startes et nytt topic, men diskusjonene vil i alle fall forekomme der de skal:)

Endret av capy
Lenke til kommentar
Hvorfor? Fordi de ligger bortgjemt under et eget del av forumet der vi brukere av forumet sjeldent eller aldri er inne på. "Der skjer det jo aldri noe, ikke vits å sjekke det ut." Jeg føler ihvertfall at det er liten grunn til å poste noe der, ettersom du får liten eller ingen respons.

Jeg er ikke enig, selv er jeg veldig ofte inne på artikkeldelen. Det kommer ofte fram en del diskusjon og ny informasjon fra brukerne, om ikke alltid direkte relatert så hvertfall verdt lesingen. :)

Edit: Det jeg ofte har fundert på er hvorfor det står ett svar når emnet bare inneholder posten til skribenten.

Endret av Cheezcake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...