Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

190E banking/during ved høyre sving

Anbefalte innlegg

Har en MB 190E, og har fått en ulyd ved høyre sving hvis jeg presser bilen litt. Lyden blir sterkere jo mer jeg presser den/større fart. Lyden er en mellomting mellom during og banking. Lyden kommer fra området rundt venstre framhjul. Er det noen som har vært borti noe sånn og som vet hva det kan være?

Endret av Lorentsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av bilene vi kjører med til jobb, en E230 dunker på samme måte tror jeg (når man bremser ned). DUNK DUNK DUNK DUNK relativt raskt etterhverandre ved nedbremsing fra 80 km/t. Det var vist bremsene som var VELDIG klar for skifte. Vet ikke om det er dette men verdt en sjekk. Lett å sjekke selv....

Lenke til kommentar
En av bilene vi kjører med til jobb, en E230 dunker på samme måte tror jeg (når man bremser ned). DUNK DUNK DUNK DUNK relativt raskt etterhverandre ved nedbremsing fra 80 km/t. Det var vist bremsene som var VELDIG klar for skifte. Vet ikke om det er dette men verdt en sjekk. Lett å sjekke selv....

Nei, det blir ikke helt sånn lyd.. For det kommer kun ved høyre sving, uavhengig av nedbremsning og akselerasjon. Det eneste er at lydens tempo øker etter hvor fort det går. Selvfølgelig kan det være det su sier men synes bare det er løitt rart<!!

Lenke til kommentar

Litt morsomt faktisk.. Tok akkurat ut -65 Mustangen nå og kjørte de første 500 meterene med den etter motoroppbygging og montering av skiver foran. Akkurat samme type lyd. Fikk den oppå bukken og konstanterte at hjullageret på venstre side må strammes. Et strammet hjullager senere og lyden er borte. Tipper Knutis79 er inne på noe her.. Bytt hjullager! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...