Gå til innhold

Canon 24-70 f/2.8L. Mange klager på fokus.


Anbefalte innlegg

Leser i et fotoforum at mange klager på Canon EF 24-70mm f2.8L USM og er svært missfornøyd med fokus. Det hevdes blandt annet at det finnes mange dårlige eksemplarer i omløp. Noen har byttet flere ganger og opplevd samme feil.

 

Andre igjen er strålende fornøyd med eksemplaret de kjøpte.

 

Har noen her på forumet vært borti "dårlige" eksemplarer av dette objektivet, eller for den saks skyld, andre Canon-objektiver som ikke har fungert skikkelig?

 

Her er forresten opphavet til spørsmålet mitt...

 

http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=27&page=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen her på forumet vært borti "dårlige" eksemplarer av dette objektivet, eller for den saks skyld, andre Canon-objektiver som ikke har fungert skikkelig?

Ja, så absolutt.

 

Har byttet ett EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM to ganger og både kamerahus (10D) og objektiv har vært til justering. Har testet to stk EF 70-200mm f/4L USM uten å bli fornøyd. Har testet en EF 17-40 f/4L USM uten å bli fornøyd.

 

Har en kompis som har en bunke med linser og disse fokuserer rett. Har selv en del fastobjektiver og disse er det ikke noe problem med, har også en EF 22-55 f4-5.6USM som tar utrolig bra bilder.

 

Tror Canon burde skjerpe seg !

Lenke til kommentar

Skulle tro at en seriøs og respektabel produsent hadde bedre kvalitetskontroll.

 

En person jeg leste om skrev at han måtte bytte tilbake to Canon objektiver som begge hadde helt opplagte feil på fokusen. Statistisk sett viser vel dette at "feilprosenten" er ganske høy.

Lenke til kommentar

hva skal man si....

Mitt EF 70-200mm f2,8 L USM fungerer flott på fokuseringen , og med følgefokus henger den på motivet selv om forstyrrende elementer er i bildeflaten. :dribble:

Mitt EF 17-40mm f4 L USM virker som om det også treffer godt , men er litt skuffet over litt flare ved enkelte motlysbilder der solen er i bildeflaten fra 17mm til 24mm ca.

Det skal vel være et problem med vidvinkler da..

 

Så om Canon har et kvalitetsproblem tviler jeg på , men alle kan bli bedre og det er jo derfor man klager. ;)

 

Men jeg tror vi skal huske på at man helst hører om de misfornøyde og skjelden om de som er fornøyde.

Jeg er elektrikker og min sjef sier alltid at en misfornøyd kunde forteller om hendelsen til minst 10 personer , mens en fornøyd kunde forteller det til 1 person hvis vi er heldig. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...