Lex-Icon Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Heisann. Jeg skal levere en mobil til reperasjon og dermed må jeg skrive gsm nummeret og serienummeret. Hvor kan jeg finne disse? Jeg har funnet IMEInummer på baksiden av mobilen. Her finner jeg også "Code", "IC" og "FCC ID", er det noen av disse? Blir veldig glad om noen kunne svare meg på dette. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 imei er vel det samme som serienummer ja. Det samme du får ved å trykke *#06#. Men samtidig lurer jeg på om jeg skal føle meg dum fordi jeg ikke vet hva de andre er... gsm nummer? Det første som slo meg var at det måtte være telefonnummeret ditt, men regner med noen her vet hva alle disse kodene er Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 hmm takker for svar. Jeg driver og fyller ut et skjema til Teleservice Norway AS. I skjemaet er det et felt for IMEI, et felt for serienr. og et felt for GSM nr. og det står at alle felt må fylles ut Jeg tror du har rett i at GSM nummeret er telefonnummeret. IMEInummeret fant jeg på baksiden, fordi telefonen slår seg ikke på (derfor den skal til service) og dermed kan jeg ikke bruke *#06# Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det står sikkert et annet nummer i nærheten av imei-nummeret, som er serialnummeret? Det gjør det iallefall på min telefon (går ut ifra at det er et serialnumme). imei-nummeret er jo det som er langt som en vond dag. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) serienummer og imei står på telfonen mens gsm nummer står på simkort? Fant på en nokiaside at serienummer vises slik: 9268 (OK) Endret 25. april 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 interessant spørsmål; men er du sikker på at gsm nummer ikke er mobil nummeret ditt? Teleservice trenger neppe mer enn imei nr for service. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 bufodill Skrevet 25/04/2005 : 17:15 Det står sikkert et annet nummer i nærheten av imei-nummeret, som er serialnummeret? Det gjør det iallefall på min telefon (går ut ifra at det er et serialnumme). imei-nummeret er jo det som er langt som en vond dag. IMEInummeret er langt som fy ja, og den har jeg skrevet ned. Det står flere nummer enn IMEI på baksiden av telefonen og de er heter "Code", "IC" og "FCC ID" som sagt. Admin'c Skrevet 25/04/2005 : 17:17 serienummer og imei står på telfonen mens gsm nummer står på simkort? Fant på en nokiaside at serienummer vises slik: 9268 (OK) Finner ikke noe i det formatet. Christian86 Skrevet 25/04/2005 : 17:41 interessant spørsmål; men er du sikker på at gsm nummer ikke er mobil nummeret ditt? Teleservice trenger neppe mer enn imei nr for service. Altså jeg har ikke sagt at gsm nummer ikke er mobilnummeret, tvert imot jeg tror det er det. Jeg visste ikke det, derfor måtte jeg spørre. Men jeg får bare sende den med denne informasjonen, som du sier så tror jeg ikke de trenger det for å sjekke hva som er galt med den. Takker allesammen for svar. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Finner ikke noe i det formatet. QUOTE Christian86 Skrevet 25/04/2005 : 17:41 interessant spørsmål; men er du sikker på at gsm nummer ikke er mobil nummeret ditt? Teleservice trenger neppe mer enn imei nr for service. Altså jeg har ikke sagt at gsm nummer ikke er mobilnummeret, tvert imot jeg tror det er det. Jeg visste ikke det, derfor måtte jeg spørre. Men jeg får bare sende den med denne informasjonen, som du sier så tror jeg ikke de trenger det for å sjekke hva som er galt med den. Takker allesammen for svar. påstod ikke at du hadde sagt det Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 GSM-nummer = Telefonnummeret. Du finner det ved å ringe til en annen mobil, og se på displayet til telefonen som ringer Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ikke om jeg ringer deg ;D (Skjult) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå