Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sette opp gameserver bak router?

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på forumet og kan ikke finne noe direkte svar på mitt problem. Jeg har prøvd en stund å få til å opne porter i routern, men får det aldri til.

Jeg tenkte på å ta to spill som et eks. på hvordan du setter opp disse så de fungere bak routern. Og da må jeg selvfølgelig opne porter. Disse spillene tenkte jeg på er counter-strike og warcraft3. Begge spillene har jeg problemer med å sette opp egen game bak routern. Jeg har en Smc Barricade SMC7004BR router. Det jeg vet først jeg skal gjøre er gå til denne http://192.168.123.254 så logger jeg inn med passordet. Så får jeg fram menyen der trykker jeg på Special AP. Har jeg gjort det riktig hittil?

Men herfra skjønner jeg ikke mye hva som blant annet som skal stå på trigger. Det jeg vet er at game porten til warcraft3 er 6112 og til cs så er vel porten 27005 eller 27015 er ikke helt sikker her. På Incoming Ports regner jeg med at 6112 for war3 og 27005 eller 27015 for cs skal stå. Hadde vært veldig fint om dere kunne sakt meg om jeg har gjort riktig og hva som skal stå på trigger. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først må du opne den porten, så du mekke til i ruting tabellen at viss noen utenfor går til ein bestemt port inn på rutern så skal den gå til ein port på ei av maskinen (ip adresse) internt i nette (dns foramover). eg veit ikkje heilt korleis du gjere det på den rutene, les i pdf fila til den eller noko slikt

cs kjøyrer som regel på 27015, 27005 er for klient

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig problmer med dette og skjønnte ikke helt hva du mente. Men mente du at jeg skal først skrive på Incoming Ports 27015 for cs, men hva skal jeg skrive på trigger skal jeg skrive det samme der?

Og etter på skal jeg gå på Virtual Server og skrive 27015 på Service Ports og skrive ipen til den pcen på routern som setter opp servern for eks. 192.168.123.142 er dette riktig?

Jeg har også lest manuelen men det står ingen ting der om det.

[ Denne Melding var redigert av: Indianern på 2002-07-09 14:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...