Shonah Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Heisan. Her trenger jeg hjelp. Har sittet hele helgen med denne oppgaven og ber dere ydmykt om hjelp. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette...men prøver. 1. Jeg skal opprette en flashmovie (eller viss dere har andre forslag), scrollbar, som er 114 x 213 . (til høyre, se bildet) 2. Importere bilder fra database til flashmovie (PHP, XML eller viss dere har andre forslag?). De skal impoteres random f.eks. 15 stk. 3. Knytte link(url) til bilde, hvor man sender koden til bildet til en annen side.(til venstre, se bildet) 4. Når man trykker på linker kommer nye bilder opp til høyre og tekst i midten Altså..siden er delt opp i tre deler som man kan se på bilde. Vet at det er ukult med frames..men har brukt det på denne 1. Rightframe - Flash(eller et annet alternativ) til høyre hvor bilder blir impotert. Den skal være scrollbar. 2. Mainframe - I midten er kommer teks om ditt og datt. Denne er ikke noe problem 3. Leftframe - Til venstre kommer bilde opp etter klikk på et av bildene til høyre. Forventer ikke at dere løser oppgaven ...men om noen forslag på hvordan det kan gjøres. Spør gjerne viss dere lurer på noe..ikke så flink til å sette ord på idéer. Svært takknemlig for svar! Shonah Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Ingen som har noen idéer her...eller er det mer sånn ...hva pokker er det han snakker om Alle svar mottas med glede og takknemlighet. Shonah Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Du trenger jo hverken frames eller flash. Hvis du inkluderer bilder og tekst vil det bli vesentlig lettere å sette opp .. Du henter inn fra en database info om hvor bildet til en tekst i databasen ligger og teksten. Så, nå du klikker på bildet blir url'en seende slik ut (feks) index.php?tekstID=2 . Teksten blir inkludert i den ene ruta, bildet i den andre. Er ikke det lettere da? Bare et forslag. Kanskje du skulle spurt i PHP-delen. Kan også hende at det finnes et script på nettet som du kan bruke.. Jeg synes vel og merke at forklaringa di var noe uklar ja. Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Takk for svar! Skal prøve å formulere meg litt tydeligere. Som man ser er siden delt opp i 3 seksjoner. Tenk at siden er for fotografer som vil vise sine bilder og litt info om seg selv. Linkene kan være Fotografer, Utstillinger osv... Det jeg ønsker: 1. Impotere bilder (random) til seksjon 3 og gjøre den scrollbar. 2. Klikke på bildene i seksjon 3 slik at bildet vises i seksjon 1 og infotekst i seksjon 2. 3. Klikke på linker under slik at alle seksjoner får nytt innhold og man kan gjenta punkt 1 og 2. 4. Tenkte og at det skulle være mulighet for å se bilder i full størrelse ved å trykke på bilder i seksjon 1. Viss denne passer bedre i f.eks PHP avdelingen, er det da mulig å få flytte den Shonah Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Mener den passer bedre der ja. Er jo mye enklere med php enn masse flash og greier.. Spør en mod. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Då flytter me denne over til rett plass Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Takker og bukker! Shoah Endret 26. april 2005 av Shonah Lenke til kommentar
janingar Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 mulig du kan bruke et slags includescript? Har brukt et selv, men da bare for å inkludere diverse undersider avhengig av hvilken link du trykker på. Men de finnes i mange varianter, du kan sikkert finne et til ditt formål. Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 mulig du kan bruke et slags includescript? Har brukt et selv, men da bare for å inkludere diverse undersider avhengig av hvilken link du trykker på. Men de finnes i mange varianter, du kan sikkert finne et til ditt formål. Sorry... så ikke at noen hadde svart. Det er fortsatt lov til å komme med forslag.. ...kanskje det er en liten dusør som må til.. Shonah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå