Ksungam Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei jeg går i 10 klasse, og fikk i dag brev fra lærern om at jeg og 4 andre skal få parade i morgen og på onsdag. Dvs vi må møtte opp en time før skole (halv 8) og loka med et eller annet i en time før skolestart... Begrunnelse er "grov mobbing". Hvilket bare er tull. Det vi gjorde var å holde fast en nerd på skolen og sette fast et hånd hjern på beinet hans (mitt bidrag var å holde foten hans, noe jeg gjorde i 30 sek før jeg slapp), så satte vi det på foten hans og slapp han siden han sprella sånn. SÅ tok han å sparka til en kamerat av meg og satt seg ned på bakken og furta. Etter at han hadde roa seg litt ned så tok han som eide håndhjerna dem av han. Og dette kaller de grov mobbing. Såklart siden "anonym drittunge" er gullungen til alle lærerne og de tror på alt han sier, så har han fortalt at det var flere som sto rundt ham og slo han + at vi hadde lenket han fast i et fotball mål... Så spørsmålene mine, kan jeg nekte å ta denne parade straffen? Og vil denne straffen ha store "følger" for meg å få jobb, skoleplass eller lignende? Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 hvorfor plaga dere ham da, hadde han gjort noe galt da? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Bank han opp en gang til, denne gangen med kølle eller lignende. Ikke møt opp på noe. Det blir ikke å stå "Bedrev grov mobbing" på vitnemålet ditt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvis ikke det er mobbing, hva er det da? Uskyldig lek? Dust. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Lek med håndjern må faktisk kunne karakteriseres som uskyldig lek når det kun er håndjern som er involvert. Slik jeg forstår det var det ingen andre enn offeret som bedrev fysisk vold, ergo, spilte bare "mobberene" han et puss. Det blir nesten det samme som at enliten gjeng kommer stille opp bak en gutt og roper "BØØØØ!!" slik at han skvetter i været, og deretter begynner å sparke på skremmerene. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Lek med håndjern må faktisk kunne karakteriseres som uskyldig lek når det kun er håndjern som er involvert. Slik jeg forstår det var det ingen andre enn offeret som bedrev fysisk vold, ergo, spilte bare "mobberene" han et puss. Det blir nesten det samme som at enliten gjeng kommer stille opp bak en gutt og roper "BØØØØ!!" slik at han skvetter i været, og deretter begynner å sparke på skremmerene. De tvang håndjern på foten hans mot hans vilje, og han gjør dermed berettiget motstand. Dette syns jeg er fullt rettferdig straff. Finn på noe bedre å bedrive i friminuttene enn å mobbe andre. (+nedsatt oppførsel ser ikke bra ut på vitnemål, selv om 10 kl. vitnemål ikke har så mye å si). Det hadde vært uskyldig lek vis vedkommende hadde vært med på leken frivillig. Endret 16. mai 2005 av hageby1 Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Drit i paraden. Typiskt dumt lærerpåfunn som ikke har noe for seg. Sannsynligvis han som trenger straff, ikke dere. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Lek med håndjern må faktisk kunne karakteriseres som uskyldig lek når det kun er håndjern som er involvert. Slik jeg forstår det var det ingen andre enn offeret som bedrev fysisk vold, ergo, spilte bare "mobberene" han et puss. Det blir nesten det samme som at enliten gjeng kommer stille opp bak en gutt og roper "BØØØØ!!" slik at han skvetter i været, og deretter begynner å sparke på skremmerene. De tvang håndjern på foten hans mot hans vilje, og han gjør dermed berettiget motstand. Dette syns jeg er fullt rettferdog straff. Finn på noe bedre å bedrive i friminuttene enn å mobbe andre. (+nedsatt oppførsel ser ikke bra ut på vitnemål, selv om 10 kl. vitnemål ikke har så mye å si). Det hadde vært uskyldig lek vis vedkommende hadde vært med på leken frivillig. Veldig enig. Noe sier meg at dette ikke er første gang denne "nerden" har vært offer for uskyldig lek. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Du burde hatt juling. Pakk som deg har ødelagt utallige barndommer, og om du tror dette er uskyldig lek får du tro om igjen. Skam deg, og forvent ingen sympati for at du må møte en halvtime tidligere. Det er ikke handlingen i seg selv som er utslagsgivende for mobbing, det er systematisk fornedring og ydmykelse, nedbryting av en annens selvsikkerhet og psyke for din egen og "gjengens" fornøyelse. Denne "nerden", som du omtaler ham, har det nok langt verre enn det du har av å stå opp en halvtime tidligere én dag. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Haha, det er faktisk han, og ikke dere, som avgjør om det er mobbing eller uskyldig lek. Hvis han oppfatter dette ubehagelig og krenkende (noe han helt sikkert gjorde), vil han kunne si at det er mobbing, og dere burde hatt en mye strengere straff en det lille puslete greiene dere nå får. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Cybbe og sluffy; litt må man da tåle. Får man nedbrutt selvfølelse av slikt, bør man oppsøke en profesjonell som kan hjelpe deg med å fatte hvordan verden faktisk fungerer. De fleste havner i mye værre saker enn å få håndjern på foten i løpet av livet, så denne "nerden" får nok et miserabelt liv hvis han ikke oppsøker hjelp. "Det er bedre å bli snødukket hver dag enn å aldri bli snødukket" <- minner også om dette sitatet. Angående straffen, tror jeg ikke lærerne har lov til å arrangere noe utenfor ordinær skoletid, og heller ikke noe som forstyrre undervisningen, med mindre det er GROV mobbing. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Hadde jeg sett dere lenke fast en uskyld unge til et fotballmål, hadde dere hatt mer å bekymre dere for enn parade.. En grei straff hadde allikevel vært prikk på rullebladet og utvisning i tre dager. Tenker det ikke hadde blitt like mye "uskyldig lek" etter det jeg.. Cybbe og sluffy; litt må man da tåle Helt enig, mobberne burde tåle straffen sin. denne "nerden" får nok et miserabelt liv hvis han ikke oppsøker hjelp. Så da er det greit da? Kan jeg banke opp deg hvis jeg bare understreker at du nok ville få et miserabelt liv. Dersom han er unge med psykiske lidelser, er det skjerpende ikke formidlende. "Det er bedre å bli snødukket hver dag enn å aldri bli snødukket" Det er kanskje det dummeste jeg har hørt siden Kristin Halvorsen sist dukket opp på TV. Endret 15. mai 2005 av Anders81 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Høres ut som nedsatt orden/oppførselskaraktersmateriale, og hvis ikke det har blitt gjort bør dere være meget fornøyd, da det er noe som hvertfall ikke tar seg bra ut hvis man vil ha seg jobb etc. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Anders81: Nå har jeg tatt utgangspunkt i at det trådstarter sa om situasjonen stemmer, ikke at det han påstår at "nerden" har sagt er sannheten. Hvis det han beretter "nerden" sa, er den hele og fulle sannhet, synes jeg nedsatt er en passende straff, muligens i tillegg til en unnskyldning i et møte med foreldrene til "nerden" Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvorfor i all verden skal vi stole mer på trådstarter enn på nerden? Når mobberne vet at konsekvensene av handlingen sin kan få innvirkning videre (Nedsatt oppførsel, utvisning, sperrefrist, prikk på rullebladet etc.), og de faktisk innrømmer forholdet, er det ingen grunn til å tro at offerets versjon er korrekt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 "Hvorfor skal vi stole mer på trådstarter enn nerden?" "Ingen grunn til å tro at offerets versjon er korrekt." Hva vil du egentlig frem til? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Etter hva jeg har lært om mobbing, er det ikke mobbing før det skjer gjentatte ganger over et lengre tidsrom. Mobbing er sterke saker. Jeg får derfor inntrykk av at dette ikke er den første gangen noe slikt har skjedd. Husk, og dette er viktig: Den fysiske delen av mobbingen er ofte ikke så ille. Den trenger ikke engang å finnes! Om jeg får med meg en gjeng som hver eneste dag virker hånlig og nedlatende ovenfor deg, og stadig påpeker at du er feit og mordi er naken på internett, så er dette mobbing -- selv om jeg aldri har slått deg. Jeg vil tro at offeret føler det på samme måte her. Det var kanskje vondt, men smerte er forbigående. Det som sitter igjen, iallfall hvis han har hatt flere episoder som dette, er den emosjonelle biten. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Etter hva jeg har lært om mobbing, er det ikke mobbing før det skjer gjentatte ganger over et lengre tidsrom. Ja, jeg har lært at det er slik jeg også Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Det er forskjell på en setter håndjern på beina til én person, eller om man gjør det på halv trinnet. Førstnevnte kan i enkelte tilfeller bli oppfattet som mobbing, mens sistnevnte overhodet ikke bør sees på som mobbing (det er da en spøk). Endret 17. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Lek med håndjern må faktisk kunne karakteriseres som uskyldig lek når det kun er håndjern som er involvert. Slik jeg forstår det var det ingen andre enn offeret som bedrev fysisk vold, ergo, spilte bare "mobberene" han et puss. Uskyldig lek? Det er ikke mye uskyldig når denne personen mener at han må forsvare seg med vold fra å bli lenket fast. Det betyr at at det er tvang inn i bildet, og da er det ikke mye uskyldig. Personen likte tydeligvis lite godt å bli lenket fast, og da kan det kalles mobbing. Og jeg tror trådstarter og gjengen hans visste veldig godt at han ikke ville like, og da fortjener de en god straff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå