tunktee Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg skal på jordomseiling, og må derfor ha en ny telefon. Hvis noen kan svare på følgende spørsmål, er jeg takknemlig: Er det noen som vet hvor nettverket gsm850 brukes, og om dette er det eneste nettverket på respektive steder? Jeg er interesert i informajon om dataoverførsel via mobil i andre verdensdeler: er det vanlig med gprs, edge eller 3G i africa, sør-america, oceania og asia, og kan disse tjenestene normalt brukes med et norsk abonement? Hvilken norsk mobilopperatør bør jeg bruke for å ringe billigst og sende data i utlandet? Til slutt, finnes der land som forbyr mobiltelefoner med kamera? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Du kan foreksempel bla deg litt rundt på nokia.com. Der kan du velge forskjellige steder i verden, og se hvilke telefoner som er beregnet for disse områdene, og hvilke frekvensområder disse telefonene opererer på, og eventuelt UMTS eller CDMA... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg er interesert i informajon om dataoverførsel via mobil i andre verdensdeler: er det vanlig med gprs, edge eller 3G i africa, sør-america, oceania og asia, og kan disse tjenestene normalt brukes med et norsk abonement? Hvilken norsk mobilopperatør bør jeg bruke for å ringe billigst og sende data i utlandet? Dette er opptil operatør å svare på. Dette har sammenheng med roaming. Meg bekjent er det veldig få land som norske operatører har 3G roaming avtale med. Edge og gprs er fult mulig. støtter telefonen 850.900.1800 og 1900 er du godt dekket. Det har feks Treo 650 telefonen. Jeg tror 1900 er i statene sammen med CMDA. 850 nettet er i sør-amerika. Andre steder er jeg usikker på. Lenke til kommentar
zand Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 I USA har de hittil stort sett brukt 1900, men har nå sett nytten av 850. 850 gir bedre dekning i større områder. Så 850 er fint å ha i USA, men det er ingen norske operatører som har avtaler med operatører i USA som bruker 850. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå