Torehs Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei! Jeg bestilte et digitalt kamera for ca. 1 måned siden (bestilt 21.03.05). Selgeren (en nettbutukk) har ikke klart å levere det enda, men han skal levere det på fredag, sier han. Jeg hadde ingen anelse om at det ville ta så lang tid da jeg bestilte. Mange har skrevet mye positivt om selskapet og om blant annet veldig korte leveringstider. Jeg var nok uheldig. Unnskylningene er at ordren ble lagt på feil sted, redusert bemanning under påskeferien og at de måtte bestille inn kameraet først. Har jeg noe jeg skulle sagt? Kan jeg kreve rabatt eller lignende? Mvh. Tore Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg ville postet dette i dette forumet: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=78 Da får du nok litt mer respons og Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Flyttes fra Off-topic/Annet til Webshop og butikkdiskusjoner. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 du har følgende krav jf. forbrukerkjøpsloven 5.kap holde kjøpesum tilbake kreve oppfyllelse kreve heving kreve erstatning Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Fysj Christian86 Det er litt mer komplisert enn det Selvig (læreboken min i kjøpsrett) bruker 24 sider på dette emnet Men hvis de etter flere purringer ikke leverer, eller nekter å levere kan du true de med at du vil foreta deg et dekningskjøp. Det vil si at du kjøper varen et annet sted og de må betale det du har gitt over den prisen du bestilte det til.. Men det hjelpe å ringe, snakk med de og si at du trenger kameraet fort da du skal et eller annet. det ordner seg nok, har selv opplevd å få en vare et par uker for sent, men fikk kompensasjon for dette. Ingen vil ha ufornøyde kunder i utgangspunktet Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Fysj Christian86 Det er litt mer komplisert enn det Selvig (læreboken min i kjøpsrett) bruker 24 sider på dette emnet Men hvis de etter flere purringer ikke leverer, eller nekter å levere kan du true de med at du vil foreta deg et dekningskjøp. Det vil si at du kjøper varen et annet sted og de må betale det du har gitt over den prisen du bestilte det til.. Men det hjelpe å ringe, snakk med de og si at du trenger kameraet fort da du skal et eller annet. det ordner seg nok, har selv opplevd å få en vare et par uker for sent, men fikk kompensasjon for dette. Ingen vil ha ufornøyde kunder i utgangspunktet er ikke mer komplisert, men noen flere elementer tok ikke med det fordi jeg glemte det i forbifarten Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hei! Jeg bestilte et digitalt kamera for ca. 1 måned siden (bestilt 21.03.05). Selgeren (en nettbutukk) har ikke klart å levere det enda, men han skal levere det på fredag, sier han. Jeg hadde ingen anelse om at det ville ta så lang tid da jeg bestilte. Mange har skrevet mye positivt om selskapet og om blant annet veldig korte leveringstider. Jeg var nok uheldig. Unnskylningene er at ordren ble lagt på feil sted, redusert bemanning under påskeferien og at de måtte bestille inn kameraet først. Har jeg noe jeg skulle sagt? Kan jeg kreve rabatt eller lignende? Mvh. Tore Har du betalt? Lenke til kommentar
Torehs Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Har du betalt? Fint at tråden ble flyttet (jeg visste ikke om denne kategorien). Nei, jeg har ikke betalt (handler på postoppkrav). Det er ikke verdens største katastrofe. Jeg regner med at jeg får kameraet på fredag som de sier. Som KVTL sier, så vil de nok ordne opp fortest mulig slik at de ikke får et altfor dårlig rykte. Lenke til kommentar
Duracell Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Som du sier selv så er det ikke den store katastrofen.... Og du har jo ikke betalt enda heller, så da er det ikke mye som hjelper i prinsippet med forbruker kjøpsloven osv... De fleste eller egentlig alle, nettbutikkene som jeg har vært innom, har tatt med tilsvarende linje: " Butikken lover å levere varene til fastsatt tid, så fremt varen er på lager eller at de klarer å få den fra leverandøren" Skjønner tegningen? Jobbet som selger i en elektro butikk de siste årene, merker at enkelte kunder bruker forbruker kjøpsloven i hytt og pine. Må bare si at den loven på langt nær er optimalisert. Fint at oss forbrukere har fått klare rettigheter, men hjelper lite så lenge butikkene vi kjøper ting fra ikke får de samme rettighetene opp mot sine leverandører, for da er vi i prinsippet like langt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvis du ikke har betalt, hvordan er prisen i forhold til hva du må betale hos en annen nettbutikk? Prisen kan ha gått ned, mens du fortsatt må betale den proisen som var da du bestillte. Lenke til kommentar
Torehs Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Hvis du ikke har betalt, hvordan er prisen i forhold til hva du må betale hos en annen nettbutikk? Prisen kan ha gått ned, mens du fortsatt må betale den proisen som var da du bestillte. Jeg skal betale 3150,- Det finnes nettbutikker med pris på 3054,- men det er jo ikke vitsen hvis jeg får kameraet nå på fredag. Dessuten har den butikken jeg handler fra også gode tilbud på minnebrikker til det kameraet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 hvilket kamera er dette egentlig? Lenke til kommentar
Torehs Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 hvilket kamera er dette egentlig? Sony Cybershot DSC-P200 til 3150,- og Memory Stick PRO 512MB til 544,- hos it24.no Lenke til kommentar
Torehs Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Hei! Jeg fikk ikke kameraet på fredag. Derfor ringte jeg til it24.no. De sa at de ikke hadde fått kameraet enda, og at det ville komme etter 17. mai! Utrolig, det ville blitt nesten 2 måneder venting. (nesten 1/6 år). Jeg kunne få litt avslag, men jeg avbestilte heller. Har nå bestilt på ny en ny plass. Så: it24.no anbefales ikke av meg! Endret 30. april 2005 av Torehs Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Helt utrolig dårlig service fra it24. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå