Gå til innhold

Urimelig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bestilte et digitalt kamera for ca. 1 måned siden (bestilt 21.03.05). Selgeren (en nettbutukk) har ikke klart å levere det enda, men han skal levere det på fredag, sier han. Jeg hadde ingen anelse om at det ville ta så lang tid da jeg bestilte. Mange har skrevet mye positivt om selskapet og om blant annet veldig korte leveringstider.

 

Jeg var nok uheldig. Unnskylningene er at ordren ble lagt på feil sted, redusert bemanning under påskeferien og at de måtte bestille inn kameraet først.

 

Har jeg noe jeg skulle sagt? Kan jeg kreve rabatt eller lignende?

 

Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fysj Christian86 :D

 

Det er litt mer komplisert enn det :)

 

Selvig (læreboken min i kjøpsrett) bruker 24 sider på dette emnet :w00t:

 

Men hvis de etter flere purringer ikke leverer, eller nekter å levere kan du true de med at du vil foreta deg et dekningskjøp. Det vil si at du kjøper varen et annet sted og de må betale det du har gitt over den prisen du bestilte det til..

 

Men det hjelpe å ringe, snakk med de og si at du trenger kameraet fort da du skal et eller annet. det ordner seg nok, har selv opplevd å få en vare et par uker for sent, men fikk kompensasjon for dette. Ingen vil ha ufornøyde kunder i utgangspunktet :w00t:

Lenke til kommentar
Fysj Christian86 :D

 

Det er litt mer komplisert enn det :)

 

Selvig (læreboken min i kjøpsrett) bruker 24 sider på dette emnet :w00t:

 

Men hvis de etter flere purringer ikke leverer, eller nekter å levere kan du true de med at du vil foreta deg et dekningskjøp. Det vil si at du kjøper varen et annet sted og de må betale det du har gitt over den prisen du bestilte det til..

 

Men det hjelpe å ringe, snakk med de og si at du trenger kameraet fort da du skal et eller annet. det ordner seg nok, har selv opplevd å få en vare et par uker for sent, men fikk kompensasjon for dette. Ingen vil ha ufornøyde kunder i utgangspunktet :w00t:

er ikke mer komplisert, men noen flere elementer :p

tok ikke med det fordi jeg glemte det i forbifarten :p

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg bestilte et digitalt kamera for ca. 1 måned siden (bestilt 21.03.05). Selgeren (en nettbutukk) har ikke klart å levere det enda, men han skal levere det på fredag, sier han. Jeg hadde ingen anelse om at det ville ta så lang tid da jeg bestilte. Mange har skrevet mye positivt om selskapet og om blant annet veldig korte leveringstider.

 

Jeg var nok uheldig. Unnskylningene er at ordren ble lagt på feil sted, redusert bemanning under påskeferien og at de måtte bestille inn kameraet først.

 

Har jeg noe jeg skulle sagt? Kan jeg kreve rabatt eller lignende?

 

Mvh. Tore

Har du betalt?

Lenke til kommentar
Har du betalt?

Fint at tråden ble flyttet (jeg visste ikke om denne kategorien).

 

Nei, jeg har ikke betalt (handler på postoppkrav). Det er ikke verdens største katastrofe. Jeg regner med at jeg får kameraet på fredag som de sier. Som KVTL sier, så vil de nok ordne opp fortest mulig slik at de ikke får et altfor dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Som du sier selv så er det ikke den store katastrofen....

 

Og du har jo ikke betalt enda heller, så da er det ikke mye som hjelper i prinsippet med forbruker kjøpsloven osv...

 

De fleste eller egentlig alle, nettbutikkene som jeg har vært innom, har tatt med tilsvarende linje: " Butikken lover å levere varene til fastsatt tid, så fremt varen er på lager eller at de klarer å få den fra leverandøren" Skjønner tegningen?

 

Jobbet som selger i en elektro butikk de siste årene, merker at enkelte kunder bruker forbruker kjøpsloven i hytt og pine. Må bare si at den loven på langt nær er optimalisert. Fint at oss forbrukere har fått klare rettigheter, men hjelper lite så lenge butikkene vi kjøper ting fra ikke får de samme rettighetene opp mot sine leverandører, for da er vi i prinsippet like langt.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har betalt, hvordan er prisen i forhold til hva du må betale hos en annen nettbutikk? Prisen kan ha gått ned, mens du fortsatt må betale den proisen som var da du bestillte.

Jeg skal betale 3150,- Det finnes nettbutikker med pris på 3054,- men det er jo ikke vitsen hvis jeg får kameraet nå på fredag. Dessuten har den butikken jeg handler fra også gode tilbud på minnebrikker til det kameraet.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg fikk ikke kameraet på fredag. Derfor ringte jeg til it24.no. De sa at de ikke hadde fått kameraet enda, og at det ville komme etter 17. mai! Utrolig, det ville blitt nesten 2 måneder venting. (nesten 1/6 år). Jeg kunne få litt avslag, men jeg avbestilte heller. Har nå bestilt på ny en ny plass.

 

Så: it24.no anbefales ikke av meg!

Endret av Torehs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...