Fredrik90 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 hei hvordan kan jeg få glrotatef() eller en annen funskjon i OpenGL til og ortere på et bestemt sted på modelen. si at tyngdepunktet til modelen er 3 pkt bak center, hvordan får jeg da OpenGL til å rotere modelen min der? mvh. Fredrik Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) hei hvordan kan jeg få glrotatef() eller en annen funskjon i OpenGL til og ortere på et bestemt sted på modelen. si at tyngdepunktet til modelen er 3 pkt bak center, hvordan får jeg da OpenGL til å rotere modelen min der? mvh. Fredrik Hvis jeg husker riktig så kan du bruke... glPushMatrix(); // Lager kopi av nåværende origo. glTranslatef(0.0, 0.0, 3.0); // Translerer til modellens origo. glRotatef(90, 0.0, 1.0, 0.0); // Roter 90 grader rundt y-aksen. // Tegn ut tingene her. glPopMatrix(); // Returner til original origo. Kan være det er motsatt vei også.. har helt glemt (og trøtt) Edit: ta en titt her. Også en veldig grei bok å eie (1.4 er siste versjon). Endret 25. april 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 skal prøve. takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå