ghstoe Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Er helt ny på dette feltet... Hvordan kan jeg legge inn excel filer inn i Dreamweaver? Noen av "arkene" er passord-beskyttet og skal forbli det. Andre ark skal være slik at "brukeren" skal kunne endre verdi eller data. Hva skal endelsen være på fila til slutt? xml? eller asp? Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Er ikke det bare "File - Import-Excel Document" da!? Shonah Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har samme problemet. Farger og alt ser annerledes ut i DW enn i Excel. Går det an å referere til et excel ark, slik at når jeg endrer dette, vil websiden automatisk bli oppdatert.?? Lenke til kommentar
ghstoe Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Jeg vet bare at det er ikke bare som shonah skriver "å Er ikke det bare "File - Import-Excel Document" da!?" Det synes jeg viser hvor lite vedkommende har jobbet med dette. Hvor er "råd"banken hen? Dere som jobber med slik? Hva gjør dere? Bruker dere kanskje ikke excel, men heller access? Gi meg råd... jeg er på leit etter hvordan jeg skal gjøre dette slik at dette kan virke. Selvfølgelig på best måte... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har omtrent ingen erfaring med excel og dreamwaver, og jeg lurer om det er tilfeldig eller ikke. Hva er fordelen? Hvis excelarket skal være en database, finnes det vel andre bedre etablerte løsninger. Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Legger meg langflat og sier rett ut at eg ikke har Excel installert på maskinen engang. Jobbet med Excel på skolen før...men som man ser ikke mye som sitter igjen. vil gjerne bøte for det med disse linkene. Link 1 Link 2 Link 3 Link 4 Håper du finer noe der. Shonah Lenke til kommentar
ghstoe Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Tusen takk for linkene. Har ikke hatt tid til å lese gjennom alle, men noe der ute må jo være til hjelp! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg vet bare at det er ikke bare som shonah skriver "å Er ikke det bare "File - Import-Excel Document" da!?" Det synes jeg viser hvor lite vedkommende har jobbet med dette. Hvor er "råd"banken hen? Dere som jobber med slik? Hva gjør dere? Bruker dere kanskje ikke excel, men heller access? Gi meg råd... jeg er på leit etter hvordan jeg skal gjøre dette slik at dette kan virke. Selvfølgelig på best måte... Access er, uten tvil, bedre egnet til slike oppgaver. Sett opp et lite admin-grensesnitt i ASP enten med VB eller JS (kan gjøres enkelt i Dreamweaver med riktig ODBC drivere etc), så legger du ut hele greia på en IIS server (eller lignende). Vips, så har du en dynamisk løsning hvor du (i teorien) aldri trenger å åpne basen din engang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå