Gå til innhold

Hvordan legge excel filer inn i dreamweaver

Anbefalte innlegg

Er helt ny på dette feltet...

Hvordan kan jeg legge inn excel filer inn i Dreamweaver? Noen av "arkene" er passord-beskyttet og skal forbli det. Andre ark skal være slik at "brukeren" skal kunne endre verdi eller data. Hva skal endelsen være på fila til slutt? xml? eller asp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet bare at det er ikke bare som shonah skriver "å Er ikke det bare "File - Import-Excel Document" da!?" Det synes jeg viser hvor lite vedkommende har jobbet med dette. Hvor er "råd"banken hen? Dere som jobber med slik? Hva gjør dere? Bruker dere kanskje ikke excel, men heller access? Gi meg råd... jeg er på leit etter hvordan jeg skal gjøre dette slik at dette kan virke. Selvfølgelig på best måte... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vet bare at det er ikke bare som shonah skriver "å Er ikke det bare "File - Import-Excel Document" da!?" Det synes jeg viser hvor lite vedkommende har jobbet med dette. Hvor er "råd"banken hen? Dere som jobber med slik? Hva gjør dere? Bruker dere kanskje ikke excel, men heller access? Gi meg råd... jeg er på leit etter hvordan jeg skal gjøre dette slik at dette kan virke. Selvfølgelig på best måte... ;)

Access er, uten tvil, bedre egnet til slike oppgaver. Sett opp et lite admin-grensesnitt i ASP enten med VB eller JS (kan gjøres enkelt i Dreamweaver med riktig ODBC drivere etc), så legger du ut hele greia på en IIS server (eller lignende). Vips, så har du en dynamisk løsning hvor du (i teorien) aldri trenger å åpne basen din engang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...