Gå til innhold

gaming pc hvor mye bør en invistere i kr

Anbefalte innlegg

hvor mye børe en legge i en pc som skal brukes til spilling? har ikke noen deler fra før? skal ha en komplet pc. skal ha en som kan ta alle type spill. hva er det en burde velg det er så mange forskjellig navn på de forskjellige delene.

Endret av Tommy220
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer jo helt an på hvilke prioriteringer du har og om du trenger komplett pc eller?

men hvertfall amd 3000+ s754/s939, 1gb minne, 6600gt, nforce4 hk, er vel standaren nå til dags. rundt 10 000,- er vel ca standard minimumspris for en komplett spill pc inkl alt.

bidler i sigg er forresten ikke lov her.

Lenke til kommentar

Det det kommer an på er først og fremst hva du mener med "gaming-PC". Skal du spille Counter-Strike 1.6, kan du greie deg med nokså billig PC, kanskje 5000,-. Skal du spille de nyeste spillene, bør du gå opp imot 10000. Du kan få det billigere og du kan få det dyrere. Men hvis du har noen komponenter fra før av, for eksempel skjerm, kabinett, mus, tastatur, DVD-ROM, etc., vil det selvfølgelig også bli billigere.

Altså: hva vil du spille, har du noen komponenter fra før, og hvor mye penger synes du det er greit å bruke? Man kan alltid tyne mest mulig ut av minst mulig penger.

Lenke til kommentar

En liten prisoversikt på en god datamaskin:

s939 nforce 4hk 1000kr

3000+ 939 cpu 1250kr

1 gig minne 1000kr

geforce 6600gt 1500kr

160gig harddisk 700kr

dvd brenner 500kr

kabinett chieftech miditower 700kr

-----------------------------------

pris uten skjerm, mus, tastatur, høyttalere osv: 6750

Pris for en helt grei pc, som er godnok i år men muligens ikke til neste år:

s754 nforce3 hk 600kr

s754 Sempron 3100 920kr

512mb ram kr 450

geforce 6600gt agp 1600kr

160gig harddisk 700kr

dvd brenner 500kr

kabinett chieftech miditower 700kr

-----------------------------------

pris uten skjerm, mus, tastatur, høyttalere osv: 5470

Jeg anbefaler å legge ut 7 store lapper for dataen, så kan du kjøpe deg en 19" crt til 1500kr om budsjettet er litt knapt. Det øverste systemet er mye bedre og mye mer fremtidsrettet enn det som koster 1000mindre, men strekker ikke pengene til, så har du jo ikke noe valg...

Lenke til kommentar
mellom 10 og 15 000,- vil jeg si da. sett deg et budsjett først så kan vi hjelpe deg med og plukke deler. er mye enklere.

edit: her har du en typisk  spill pc som gir mye for penga.

er denne pc hos komplett veldig bra eller vil en få en bedre en hvis en bygger selv?

Lenke til kommentar
mellom 10 og 15 000,- vil jeg si da. sett deg et budsjett først så kan vi hjelpe deg med og plukke deler. er mye enklere.

edit: her har du en typisk  spill pc som gir mye for penga.

er denne pc hos komplett veldig bra eller vil en få en bedre en hvis en bygger selv?

Den til komplett der er nesten lik til den jeg foreslo som "god datamaskin". Jeg tror nok du klarer å bygge selv, men det er jo en jsanse å ta... -Bygger du selv får du akkurat det DU trenger, og ikke noe ekstra krims krams, uten at du kjøper det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...