Newt32 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 er med på nesten alt som fjerner kristendommen. Uansett hvor ubetydelig det er. Me 2 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 er med på nesten alt som fjerner kristendommen. Uansett hvor ubetydelig det er. Me 2 Kan vi ikke bare beholde greien? Til skrekk og advarsel altså. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 1. Fordi kristendom er Norges statsreligion. Mange andre kalendere enn den gregoriansk, som da f.eks islamsk, kinesisk, buddistisk, hebraisk, aztec, thelema etc. The Gregorian calendar is the one commonly used today. It was proposed by Aloysius Lilius, a physician from Naples, and adopted by Pope Gregory XIII in accordance with instructions from the Council of Trent (1545-1563) to correct for errors in the older Julian Calendar. It was decreed by Pope Gregory XIII in a papal bull, Inter Gravissimas, on February 24, 1582. 2. På den tiden da dette ble bestemt, så var ikke f.eks Darwin født. A count of years from an initial epoch is the most successful way of maintaining a consistent chronology. Whether this epoch is associated with an historical or legendary event, it must be tied to a sequence of recorded historical events. This is illustrated by the adoption of the birth of Christ as the initial epoch of the Christian calendar. This epoch was established by the sixth-century scholar Dionysius Exiguus, who was compiling a table of dates of Easter. An existing table covered the nineteen-year period denoted 228-247, where years were counted from the beginning of the reign of the Roman emperor Diocletian. Dionysius continued the table for a nineteen-year period, which he designated Anni Domini Nostri Jesu Christi 532-550. Thus, Dionysius' Anno Domini 532 is equivalent to Anno Diocletian 248. In this way a correspondence was established between the new Christian Era and an existing system associated with historical records. What Dionysius did not do is establish an accurate date for the birth of Christ. Although scholars generally believe that Christ was born some years before A.D. 1, the historical evidence is too sketchy to allow a definitive dating. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Blir helt mongo og fixe på noe som fungerer så fint som det gjør, så grunnen driter jeg i så lenge resultatet er bra. Forandre klokka ville ivertfall blitt idiotisk, skulle vi bytta ut 12timers greia vi har i dag med 10 timer da eller? hadde tatt laaaang tid og forandra på...dessuten ville islamistene blitt sure fordi vi restarter statsa, de leder jo ganske stort... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg tror i grunn det er mest av gammel vane? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 En gang må vi jo ta utgangspunkt fra. Det ville vært ganske upraktisk å telle årene fra tidenes morgen og start. Videre er det en telling som ska pågå til den såkalte jesusen kommer tilbake. Og mannen som er satt til oppgaven med å passe på er titulert "Pave". Paverekken går fra den første som var disipelen Peter fra et år ikke lenge etter 0(?). Den dagen Jesus kommer tilbake, må vi stoppe tidstellingen og avsette paven. Inntil det teller vi som nå... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Blir helt mongo og fixe på noe som fungerer så fint som det gjør, så grunnen driter jeg i så lenge resultatet er bra. Forandre klokka ville ivertfall blitt idiotisk, skulle vi bytta ut 12timers greia vi har i dag med 10 timer da eller? hadde tatt laaaang tid og forandra på...dessuten ville islamistene blitt sure fordi vi restarter statsa, de leder jo ganske stort... Restarter statsene?! Du har spilt for mye av et eller annet... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Er selv Ateist, men mener at Jesus fødsel er "godt dokumenter"... at han er "Guds sønn" derimot er det værre med, da Gud eksistens ikke er dokumentert.... Men; utifra div. "dokumentasjon" av Jesus liv, har man vell bommet med 4 eller 5 år (husker ikke eksakt, eller om det er pluss/minus). Edit: Fant noko.... The world was transfixed by the year 2000--worried about the'Y2K' bug in computers, millennial madness in cult groups, political union in Europe, and a proposal to make Mary "co-redemptrix" in the Catholic Church. While Rome flirted with blasphemy, few realized that the true 2000th lunar anniversary of the birth of Jesus was August 22, 1998, or on September 11, 1998 by the solar calendar dating we now use. http://members.tripod.com/~PetraGrail/page5.html When was Jesus born? Nothing is absolutely certain, because we are dealing with implications and assumptions, but a good guess from the Scriptures and history is September 29, 5 B.C. http://www.new-life.net/chrtms10.htm Endret 3. mai 2005 av Okay Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei! Jeg kom til å tenke på at det er i dag 2005 år siden Jesus ble født. Og at vi teller årene fra han ble født, slags år-system vi har. Som meste parten av verden bruker. Men da kan man vel plutselig si at Jesus har eksistert. Hvis han ikke gjorde det, hva teller vi da årene etter? Alle vet vel at det levde mennesker lenge før Jesus ble født (hvis ikke kunne ikke Jesus blitt født ), hvorfor kunne vi heller bare telle fra der vi trodde menneskene ble "skapt" ? Er ikke dette på en måte litt tvang til de som ikke er kristen, eller ikka har stor tro på Jesus og sånt? 1. Hvorfor går vi etter Jesus fødsel systemet? 2. Hvorfor ikke fra da vi trodde menneskene ble skapt? Jeg tror dette viser litt av hvor stor makt den kristene religionen hadde før i tiden. Og den har kanskje enda stor makt? Det er praktisk så enkelt er det.................. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Blir helt mongo og fixe på noe som fungerer så fint som det gjør, så grunnen driter jeg i så lenge resultatet er bra. Forandre klokka ville ivertfall blitt idiotisk, skulle vi bytta ut 12timers greia vi har i dag med 10 timer da eller? hadde tatt laaaang tid og forandra på...dessuten ville islamistene blitt sure fordi vi restarter statsa, de leder jo ganske stort... Hva mener du? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jødene har vel kommet til år 6005 nå Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 KRL læreren mi sier at han ble født på våren/høsten år 4... Noe må vi jo holde telling fra, så hvorfor ikke siden jesus (guds sønn/gud selv) ble født (til tross for at det fantes/finnes mange som heter Jesus). Lenke til kommentar
Valfader Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg teller fra min fødselsdag, da det er det eneste jeg vet med sikkerhet -Jan Fenris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå