FranzJosef Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Skal selge en litt shabby maskin (har fortalt om alle feil til kjøper!) og dermed hadde det vært veldig greit å selge den med den windows-en som er der (windows XP pro m/SP1) slik at det ikke blir unødig krøll med en gang for han med ny innstallering. Det jeg da lurer på er hvordan jeg best sikrer meg med å bli kvitt alle passord i nettlesere osv. Hvordan få bort mest mulig av personlige innstillinger. Tror jeg har både internet explorer, opera og firefox der som har lagret passord. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg ville ikke solgt en brukt harddisk uansett (med mindre den aldri har inneholdt noe som helst sensitivt). Dersom kjøper er kompetent, kan han klare å gjenskape alt innhold. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis du skal beholde OS'en din og bare slette noen filer her og der, tror jeg du får en vanskelig jobb. Det beste er nok en grundig erase av hele disken og å legge inn OS'et på nytt. Du kan se på programmet jeg tipset om her. Det er fint for å finne passord o.l på maskinen din (det kan være passord o.l som dette programmet IKKE finner). Til syvende og sist spørs det helt på om du stoler på den du selger PC'en din til. Jeg ville nok satset på grundig skrubb og reinstallering. Mvh, S Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Jeg ville nok tatt sjansen på at vedkommende ikke satte igang noe voldsomme greier for å recover filer. Men hvis jeg ikke engang får slettet de passord som er der nå så må jeg jo ta den risky delen med å formatere likevel. Og som sagt, det er ikke bare bare! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå