f00b Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Heisann, jeg har tenkt til å lage et lite backup-script i batch. Jeg kunne tenkt meg et script som kopierte mine dokumenter m/undermapper, .pst -filen til mailen, og skrivebordet i en mappe når jeg gikk inn på batch-filen, som jeg bare kunne brenne ut. Noen som kan hjelpe meg litt her? Det eneste jeg har brukt batch-script til er å koble til arbeidsstasjoner på server Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 cd C:\Documents and Settings\brukernavn\xcopy /e /y /h /r Skrivebord "C:\Documents and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Skrivebord\" cd \ cd C:\Documents and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft xcopy /e /y /h /r outlook "C:\Documents and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Outlook\" cd \ cd C:\Documents and Settings\brukernavn\ xcopy /e /y /h /r "Mine dokumenter" "C:\Documents and Settings\bukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Mine Dokumenter\" Da vil den kopiere mailen (dersom du bruker office outlook), skrivebordet, og minde dokumenter over til cd-brennerstasjonen, slik at de er klare til å brennes på cd. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 en liten oppdatering: cd %userprofile% xcopy /e /y /h /r Skrivebord "%userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Skrivebord\" cd \ cd %userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft xcopy /e /y /h /r outlook "%userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Outlook\" cd \ cd %userprofile% xcopy /e /y /h /r "Mine dokumenter" "%userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Mine Dokumenter\" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå