Gå til innhold

Backup -script i batch

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har tenkt til å lage et lite backup-script i batch.

Jeg kunne tenkt meg et script som kopierte mine dokumenter m/undermapper, .pst -filen til mailen, og skrivebordet i en mappe når jeg gikk inn på batch-filen, som jeg bare kunne brenne ut.

Noen som kan hjelpe meg litt her? Det eneste jeg har brukt batch-script til er å koble til arbeidsstasjoner på server :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cd C:\Documents and Settings\brukernavn\

xcopy /e /y /h /r Skrivebord "C:\Documents and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Skrivebord\"

cd \

cd C:\Documents and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft

xcopy /e /y /h /r outlook "C:\Documents and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Outlook\"

cd \

cd C:\Documents and Settings\brukernavn\

xcopy /e /y /h /r "Mine dokumenter" "C:\Documents and Settings\bukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Mine Dokumenter\"

Da vil den kopiere mailen (dersom du bruker office outlook), skrivebordet, og minde dokumenter over til cd-brennerstasjonen, slik at de er klare til å brennes på cd.

Lenke til kommentar

en liten oppdatering:

cd %userprofile%
xcopy /e /y /h /r Skrivebord "%userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Skrivebord\"
cd \
cd %userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft
xcopy /e /y /h /r outlook "%userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Outlook\"
cd \
cd %userprofile%
xcopy /e /y /h /r "Mine dokumenter" "%userprofile%\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\CD Burning\Mine Dokumenter\"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...