Poor Leno Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 I Aftenposten stod denne artikkelen. Der står det om "norsk"-somalieren som ikke kan tiltales for drap- selv om han drepte en person, og skadet fire- fordi han er psykisk ustabil! Legene sier dette. Skal han da få komme unna med 5 år i terapi, og oppholdstillatelse i Norge? Noe er feil i dette bildet! Noen som kan si hva? Ps: Jeg beklager innlegget som kom for to kvelder siden på "annet" på off topic...... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Trodde det nå var hevet over enhver tvil at denne mannen faktisk er sinnsyk? "Han har et arr på hånda som han mener det er kommet noen inn i." http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/06/404753.html I dagene før trikkedrapet gikk han rundt og snakket om å ta liv, men ble likevel skrevet ut av psykiatrisk poliklinikk ved Ullevål universitetssykehus. Hvor gal må folk være for at du skal tro at de er det? Må de hoppe rundt i sirkler på stylter i mors undertøy mens de skyter vilt rundt seg? Det som er feil i dette bildet er forfallet i den norske psykiatrien, i dette tilfellet hos Ullevål universitetssykehus. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Yay for dumsnille norge! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Psykiatrisk forvaring kan da også idømmes psykisk syke... jeg mener hva er sjansene for at denne fyren er 'frisk' etter fem år? Svært små, ville jeg tro. Da får vi nok høre om han på nyhetene igjen. Bare håper det ikke blir meg eller noen jeg kjenner han dreper eller lemlester... Hurra for norge... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Pøh, heldige han liksom. Sier bare tvangstrøye og morfin jeg! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Pøh, heldige han liksom.Sier bare tvangstrøye og morfin jeg! Er nok redd for at det ikke er tilfelle i Norge Han drar vel en "Toska" slik at han får hjemmekinoanlegg og hva verre er... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vel, han må dømmes som andre innbyggere i dette landet. Kan ikke straffe han ekstra fordi han kommer fra et annet land, kan man? Det lyder litt... hva er det det kalles.... diskriminerende? Nei, døm han som andre blir dømt i lignende tilfeller her til lands, slikt er det bare. Vi kan ikke begynne å skille mellom nordmenn og invandrere og heve nordmenn over invandrere. Det minner om noe litt annet igjen.... rasisme...? Asylsøkere som gjør noe kriminelt er en problemstilling. De har ikke fått innvilget oppholdstillatelse, men skal vi la vær å straffe dem på lik linje med andre nordmenn fordi de ikke har fått oppholdstillatelse? Blir ikke det litt feil signal å sende til nordmenn? Og når de først blir dømt til noe, så kan faktisk dette medføre at de kommer innenfor tilfredsstilte krav til å få oppholdstillatelse.... Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Jeg synes alle som ikke har fått oppholds-tillatelse skal få samme straff som de ville fått i landet de kom fra, fra før av!! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vel, han må dømmes som andre innbyggere i dette landet. Kan ikke straffe han ekstra fordi han kommer fra et annet land, kan man? Det lyder litt... hva er det det kalles.... diskriminerende? Kunne ikke vært enigere. Jeg er helt klart for et høyere straffenivå, men jeg vil absolutt ikke gå med på noen forskjellsbehandling pga opprinnelse, rase, tro, utseende, kroppslukt, politiske meninger osv... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Kast han i fengsel, og gi han terapitimene der inne! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Vel, han må dømmes som andre innbyggere i dette landet. Kan ikke straffe han ekstra fordi han kommer fra et annet land, kan man? Det lyder litt... hva er det det kalles.... diskriminerende? Nei, tenk, jeg er faktisk for at alle psykotiske drapsmaskiner skap sperres inne så lenge de utgjør en fare for andre Hudfargen på den som dreper meg og mine er vel ikke det første jeg tenker på når kniven står i strupen. Kast han i fengsel, og gi han terapitimene der inne! Psykiatrisk forvaring på livstid. Medisinering og tvangstrøye som nødvendig. Endret 25. april 2005 av guardianpegasus Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hudfargen på den som dreper meg og mine er vel ikke det første jeg tenker på når kniven står i strupen. Det som er synd er at det tydeligvis er mange andre som gjør det... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg synes alle som ikke har fått oppholds-tillatelse skal få samme straff som de ville fått i landet de kom fra, fra før av!! Man kan ikke straffes av en annen nasjons lov når forbrytelsen skjer i vårt land. Vårt rettsystem anerkjenner en lov til å gjelde innenfor våre landegrense, det er den som skal følges. For å vri litt på det, med det synspunktet der så er det faktisk greit for enkelte asylsøkere å steine ihjel en norsk kvinne i Norge, ettersom det er lovlig i deres hjemland.... Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Jeg synes alle som ikke har fått oppholds-tillatelse skal få samme straff som de ville fått i landet de kom fra, fra før av!! Man kan ikke straffes av en annen nasjons lov når forbrytelsen skjer i vårt land. Vårt rettsystem anerkjenner en lov til å gjelde innenfor våre landegrense, det er den som skal følges. For å vri litt på det, med det synspunktet der så er det faktisk greit for enkelte asylsøkere å steine ihjel en norsk kvinne i Norge, ettersom det er lovlig i deres hjemland.... Det jeg mente var jo selvfølgelig at forbryteren ble sendt tilbake til hjemlandet, og stilt for en domstol der! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg synes alle som ikke har fått oppholds-tillatelse skal få samme straff som de ville fått i landet de kom fra, fra før av!! Man kan ikke straffes av en annen nasjons lov når forbrytelsen skjer i vårt land. Vårt rettsystem anerkjenner en lov til å gjelde innenfor våre landegrense, det er den som skal følges. For å vri litt på det, med det synspunktet der så er det faktisk greit for enkelte asylsøkere å steine ihjel en norsk kvinne i Norge, ettersom det er lovlig i deres hjemland.... Det jeg mente var jo selvfølgelig at forbryteren ble sendt tilbake til hjemlandet, og stilt for en domstol der! Problemet blir jo det samme. For det første må hjemlandet vedta i sin lov at sine innbyggere kan bli straffet i sitt hjemland for brudd på "gjeste landet" sine lover. For det andre så må Norge vedta at vi tillater andre land å dømme borgere som gjør lovbrudd i vårt land. Så tar vi samme problemstilling. En invandrer steiner en norsk kvinne til døden. Dette er ikke ulovlig i hjemlandet. Hvorfor skal da hjemlandet dømme denne personen for noe som helst? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvor gal må folk være for at du skal tro at de er det? Må de hoppe rundt i sirkler på stylter i mors undertøy mens de skyter vilt rundt seg? Gullkorn :!: ! Forøvrig enig med deg i resten av det du skriver. Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 alle innvandrere som bryter loven skulle blitt kastet ut for altid Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 alle innvandrere som bryter loven skulle blitt kastet ut for altid Hvorfor bare innvandrere? Hvorfor skal ikke nordmenn bli kastet ut? Slike uttalelser er høyst diskriminerende. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Fordi de kom hit. Og hva så? Hvorfor skal vi straffe innvandrere annerledes enn nordmenn? Hvorfor er det mindre ille at en nordmann knivstikker en kvinne enn om en somalier gjør det? Fremmedfrykt, rasisme, intolleranse og diskriminering hører ingen steds hjemme i norsk rettsvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå