Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Varselbrev, når er det for sent?


Anbefalte innlegg

Hallo

 

 

Det er slik at jeg har 2 fag jeg sliter endel i, har stryki på alle prøvene iår, og vi har ikke flere prøver igjen i år i disse fagene. Ikke har jeg fått varselbrev i noen av de fagene heller, hva skjer? Er det ikke litt sent å sende varselbrev ETTER heldagsprøver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette gjelder bare ungdomskolen, i vgs har du ikke krav om dette.

men, vis du ikke får varselbrev, har du krav på den karakteren du hadde til jul (uansett om den er rettmessig eller ikke)

Så jeg kan egentlig få varselbrev 2 uker før jeg slutter på skolen da, og få stryk?

Lenke til kommentar
Så jeg kan egentlig få varselbrev 2 uker før jeg slutter på skolen da, og få stryk?

En jeg kjente i tyskgruppa mi strøyk et år, men hadde ikke fått noen varselsbrev.

Han klagde på karakteren på grunnlag av at han ikke hadde fått noe varselsbrev, noe som også ble sjekke opp av administrasjonen på skolen at det ikke var, og dermed fikk han klaget seg opp til ståkarakter.

 

Stryker du i disse fagene uten å ha fått noen varselsbrev må du kontakt rådgiveren på skolen din så fort som mulig.. Han/hun kan hjelpe deg med å formulere en klage på grunnlag av manglende varselsbrev, og kan veilede deg for klaging på karakteren.

Lenke til kommentar
Læreren vår sier at man bør få brev før de to siste prøvene i faget og de tre siste innleveringene.

Ikke alle fag man har så mange prøver i da... i f.eks. naturfag (som gjennomsnittet i klassen er stryk) har vi kun 3 prøver i halvåret.

Da får man læreren til å arrangere flere prøver på tampen av året. Det har elevene rett til om de vipper.

Lenke til kommentar

fått mitt andre varselbrev på orden og oppførsel. håpet er vel ute for meg :p

Idiotlæreren spurte om jeg hadde fått varselbrev før iår.

"ja" sa jeg, "Flott, da slipper jeg å sende. Men du må skjerpe deg". Men vet du hva ? Det kom allikevel gitt.. idioten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...