Ivan Drago Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Skal kjøpe mitt første digitalkamera, max ca 2000 kr. Har lest litt rundt og som et alternativ har jeg funnet HP Photosmart R707. Krav : liten i størrelse enkel i bruk OK bildekvalitet gjerne litt robust Er dette det beste kjøpet til ca 2000 kr ? Kom gjerne med tips. Jeg skjønner at det finnes bedre kamera til 3000, men det blir for dyrt. Lenke til kommentar
rålli Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har nettopp bestilt Canon A85 til 1600,- og gleder meg til å teste det. Har imidlertid hørt positive ting om HP 707. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Ser at kameraet kan fåes med og uten dockingstasjon, er litt i tvil hvor nødvendig det er, hvilke funksjoner det gir osv. Hvordan er det med minnekort ? Ser at det er 32mb innebygd, men det er vel kanskje litt for lite ? Hvilken type minnekort bør jeg kjøpe ? Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Jeg vingler litt mellom R707 og R717, er R717 verdt prisforskjellen ? (ca 500 ) Bør jeg kjøpe dockingstasjon ? Hvor mye minne trenger man sånn ca ? Er det forresten noen kamera i samme prisklasse, eller lavere, som gir mer for pengene ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Vi har R707 og er fornøyd med det, R717 er vel i bunn og grunn det samme kameraet, men med flere mp. Dockingsstasjon trenger du ikke hvis du kan tåle en "løs" ledning fra kameraet og til pcen og at du må bruke en vanlig lader. Minne til R707 ja... Holder egnetlig massevis med 256 mb som koster ca. 200 kr. eller 512 mb da, hvis du vil ha plass til over 140 bilder... Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Da spørs det om jeg drar til Elkjøp og kjøper HP R707 inkl lader til 1795 kr på mandag. Ser forøvring at www.pcutstyr.no selger denne til 1649, er litt i tvil om det følger med lader da ? Men da må jeg uansett betale frakt, slik at det neppe lønner seg foran elkjøp. Ser også at Siba selger dockingstasjon til R707 til 399 kr: http://www.siba.no/Product/Product.aspx?Identifier=NO22073 Det var jo en del rimeligere enn andre steder! (700kr) Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Kameraet støtter visst både Secure Digital (SD) og MultiMediaCard (MMC), hva er forskjellen ? Står på www.hp.no at det støttes max 512mb, stemmer dette ? Vurderer 512mb, eller evnt 1GB. Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kameraet støtter visst både Secure Digital (SD) og MultiMediaCard (MMC), hva er forskjellen ? Står på www.hp.no at det støttes max 512mb, stemmer dette ? Vurderer 512mb, eller evnt 1GB. Lurer på det samme. Tenker på å kjøpe samme kamera. Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Litt uklart rundt dockingstation... Med den kan man altså koble sette kameraet til ladning og da med det samme vært tilkoblet til kameraet. Uten, så må man lide den store smerte ved å ha bruke en usb ledning fra kamera til PC for å være tilkoblet. Til nå ser det ut til at jeg klarer meg uten, men er det slik at jeg ikke får med lader? Blir det slik at man må da kjøpe en en eller annen lader som takler batteriene for å lade dem ved å fjerne dem fra kameraet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Faktisk er det flere ulemper enn fordeler med dockingstasjon. For dockingstasjon: *Lett å sette kameraet i stasjonen for overføring til PC, samt at batteriet lades samtidig. Mot dockingstasjon: *Batteriet må lades i kameraet. Kameraet er derfor låst i denne tiden. Med eksterne ladere kan man lade et sett batterier, mens man bruker et annet. *Man må ha dockingstasjonen med seg hvis man ønsker å overføre bildene til en annen maskin. Lettere å bare ta med en liten kabel. De fleste kamera kommer med ekstern lader. Det gjør kameraet mindre da man ikke behøver å implementere det i kameraet, i tillegg til fordelen jeg nevner over her. Endret 1. mai 2005 av Afseth Lenke til kommentar
sarom Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 De fleste kamera kommer med ekstern lader. Det gjør kameraet mindre da man ikke behøver å implementere det i kameraet, Kameraet blir vel ikke større for det? Jeg trodde laderen lå i dockingstasjonen og ikke i kamera. Eller tar jeg feil? Men ellers er jeg helt enig. Ekstern lader er absolutt en fordel. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kameraet blir vel ikke større for det?Jeg trodde laderen lå i dockingstasjonen og ikke i kamera. Eller tar jeg feil? Men ellers er jeg helt enig. Ekstern lader er absolutt en fordel. Mulig du har rett der, men kameraet må jo klare å dytte strøm inn i batteriet i tillegg til å dra det ut. Skulle tro det krevde noen ekstra kretser. Men... godt mulig jeg tar feil, har tatt feil før også jeg Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Forøvrig er vel ikke HP akkurat noe å satse på. Med fare for å bli slaktet her hevder jeg fortsatt at HP burde holde seg til skrivere og slike ting, som jeg synes de klarer godt. Kamera er iallfall ikke deres greie. Sats heller på et av de større kameramerkene som tross alt har drevet med kamera og optikk lenge. Her kan sikkert Afseth gi deg (trådstarter) noen gode tips, spesielt i Nikon-avdelingen. Endret 1. mai 2005 av manskow Lenke til kommentar
Jove Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 TROR at en må ha dockingstasjonen for å se bilder på tv... Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Da har jeg kjøpt HP R707, tross en advarsel. Virket som om de fleste var enig i at det var et godt kjøp. Da er spørsmålet minnekort og kameraveske. Det virker som om SD er bedre enn MMC, derfor blir det nok til at jeg kjøper 512mb eller 1gb SD brikke. Bør jeg bare gå for det billigste ? Det meste funker vel greit nok for en amatør som meg ? Kameraveske vet jeg ikke om jeg trenger, men har noen anbefalinger er det bare å rope ut. Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Til det spørsmålet har vi den tråden her Jeg var forøvrig interessert i kameraet fordi jeg kom over en elkjøp stripe der de reklamerte med flere instruksjonstilbud i forbindelse med ny butikk i Kr.Sand. Og fant kameraet til vannvittige 995,- (blandt andre tilbud som 10pkn Verbatim cd-r 52x med cover til 20,-) Så fikk broren min som bor i kr.sand til å møte opp 07.00 presist, men da var det allerede 300 folk samlet rundt den lille butikken, så det eneste han fikk tak i var noen DVDer til 49,- Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 *Man må ha dockingstasjonen med seg hvis man ønsker å overføre bildene til en annen maskin. Lettere å bare ta med en liten kabel. Må man ha med seg dockingstasjonen nå? Det er jo bare å ta USB-kabelen som går fra dockingstasjonen og inn i PC'en og heller putte denne inn i kameraet og så inn i PC'en. trenger ikke ta med dockingstasjonen, nei! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Forskjell mellom MMC og SD? Nei, egentlig ingen forskjell, men jeg anbefaler kunder SD framfor MMC fordi det merke vi har hvertfall har ganske lett for å slå seg vrang når det er et MMC-kort. Endret 4. mai 2005 av datating Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 *Man må ha dockingstasjonen med seg hvis man ønsker å overføre bildene til en annen maskin. Må man ha med seg dockingstasjonen nå? Tror noen kamera har eller hadde den ulempen. Kanskje bedret seg nå. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hva er det som gjør/gjorde at de hadde denne ulempen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå