ekki Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg har kjøpt et MSI hovedkort for under to år siden hos Komplett (-e idioter). Dessverre har diskkontrolleren "tatt kvelden". Spørsmålet er derfor: Har jeg rett på nytt hovedkort? Dersom tilsvarende kort ikke kan oppdrives (hvilket er lite sannsynlig), kan jeg forlange at de gir meg et nytt kontrollerkort slik at jeg igjen kan bruke maskinen min? Har noen andre erfaringer med slik problemstilling? Svar mottas med takk MVH Ekki Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Se på pappirene du har fått med maskinen/Hovedkortet. Er ikke sikker men tror du bare har 1års garanti på HK, men send en mail til komplett eller ring de om saken. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 23:09, ekki skrev: Har jeg rett på nytt hovedkort? Siden PC utstyr er beregna til å være i vesentlig lengre tid enn 2 år så har du jo 5 års reklamasjonsrett så tidsfristen går jo greit. Så er spørsmålet om det er en feil om det var en svakhet med kortet som var der når du henta det på posten eller om det er du som har ødelagt diskkontrolleren. Det er jo godt mulig at det faktisk var en feil på kortet fra starten av. Problemet er at i reklamasjonssaker så ligger bevisbyrden på deg og ikke butikken. i praksis kan du nok bare glemme å få reklamert på kortet. Men det skader jo ikke å prøve :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-07-09 00:12 ] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Min IDE kontroller ble ustabil. Dro til butikken, de sjekket hovedkortet mens jeg ventet og fant ut at det var ustabilt. Fikk ett helt nytt og bedre hovedkort uten tillegg i prisen. Tror du kan forlange minst 2 års garanti. Tror Komplett tilbyr ivertfall 3 års garanti på den typen komponenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå