Gå til innhold

Reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et MSI hovedkort for under to år siden hos Komplett (-e idioter). Dessverre har diskkontrolleren "tatt kvelden". Spørsmålet er derfor: Har jeg rett på nytt hovedkort? Dersom tilsvarende kort ikke kan oppdrives (hvilket er lite sannsynlig), kan jeg forlange at de gir meg et nytt kontrollerkort slik at jeg igjen kan bruke maskinen min?

 

Har noen andre erfaringer med slik problemstilling?

 

Svar mottas med takk

 

MVH

Ekki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-08 23:09, ekki skrev:

Har jeg rett på nytt hovedkort?


 

Siden PC utstyr er beregna til å være i vesentlig lengre tid enn 2 år så har du jo 5 års reklamasjonsrett så tidsfristen går jo greit.

 

Så er spørsmålet om det er en feil om det var en svakhet med kortet som var der når du henta det på posten eller om det er du som har ødelagt diskkontrolleren. Det er jo godt mulig at det faktisk var en feil på kortet fra starten av. Problemet er at i reklamasjonssaker så ligger bevisbyrden på deg og ikke butikken.

 

i praksis kan du nok bare glemme å få reklamert på kortet. Men det skader jo ikke å prøve :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-07-09 00:12 ]

Lenke til kommentar

Min IDE kontroller ble ustabil. Dro til butikken, de sjekket hovedkortet mens jeg ventet og fant ut at det var ustabilt. Fikk ett helt nytt og bedre hovedkort uten tillegg i prisen.

 

Tror du kan forlange minst 2 års garanti. Tror Komplett tilbyr ivertfall 3 års garanti på den typen komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...