kverna Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 husker når jeg hadde kunst & Håndtverk på ungdomsskolen dreiv vi å pussa med vanlig A4 papir for å få den siste finishen på ting vi lagde Blei faktisk glattere, men er sikkert fordi vi trykte ned fibre med den kraften vi la på. Men det er nok ett høyt tall på slipepapir skalaen Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Så gøy at saken har blitt gjenoptatt da! Dette Simen1 skriver i den andre tråden var jo en glimrende forklaring på min teori rundt dette med riller, så hvis denne teorien støttes av doktorgrad avhandlinger føler jeg meg jo beæret. Jeg er tross alt kun en kjøkken- eksperimenterende bilmekaninker Men nok selvskryt, det eneste som vel så langt er påvist, er vel at selv det enkeleste spørsmål blir temmelig kompelisert og vanskelig og svare enkelt på når man setter seg grundig nok inn i det. Forresten syns jeg det cpu bildet ditt (Skrue) var litt oppsiksvekkende, ser jo ut til å være et reelt "isolerede" lag der. Men jeg lurte på; disse åpne feltene, som ser ut som luftlommer, er det luftlommer, eller sitter det igjen lim/pasta på HS som tilsvarer de tomme feltene? Men jeg tenkte litt mer på dette med riller. Man kan vel si at hvis de skal ha den ønskede effekten kreves det at den ene flaten er 100% glatt, og den andre har riller. Er det riller på begge vil jeg tro de kun er til skade..? Jeg tenker da på feks siste bildet fra Kvakksalveren, hvis vi tenker oss at den ene av de to flatene har et "pent og jevnt" rillespor, vil det likevel ikke bli noen fler kontaktpunkter. Med mindre man da tenker seg det helt optimale, foruten og lodde sammen; at man sliper cpu og blokk til hverandre. Som feks (igjen fra bliverden) med bremseklosser på en bil, som må slipes til hverandre gjennom en del timers bruk, før riller passer i hverandre, og full friksjon oppnås. Ja ja, jeg bare tenker høyt her altså..., tusen takk for det store engasjementet rundt mine tilsynelatende trivielle spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå