Gå til innhold

Fargen på urinen?


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargen på urinen avhenger av 2 ting:

 

-Hvor mye du har drukket

og dermed -Hvor mye avfallsstoffer som kommer med urinen.

 

Uansett hva man drikker, om det er melk, kaffe, brus, øl eller sprit. Urinen blir blankere jo mer du har drukket. Hvis man drikker lite eller tregt, tar det lenger tid for urinen å komme gjennom systemet, og tar dermed opp flere avfallsstoffer enn hvis man hadde bøtta ned med drikke.

 

Alkohol er også vanndrivende noe som gjør at det tar kortere tid fra du har drukket til urinen kommer til blæra.

 

Det er også derfor det lukter værre av gult piss enn av blankt. Avfallsstoffene som kroppen skiller ut ved hjelp av urinen gjør at urinen noen ganger lukter vondt. (Noen ganger lukter urinen som popcorn eller ananas HAHA :p) Mens når det er blankt, og mindre avfallsstoffer, lukter det omtrent ingenting.

Lenke til kommentar
dette fordi dere har fått i dere Metylene blå.... noen hadde det morsomt med dere på festen..

 

;)

Hehe, ja, fadderene våre på skolen når vi begynte der.. :)

 

Drakk det frivillig, men var relativt full, så jeg tenkte aldri over det før dagen etter når jeg stod opp og skulle pisse. Fikk store øyne når jeg plutselig oppdaga at det var blått. Tok littt tid før jeg skjønte hva det kom av :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
har hørt at urin er bra hvis du har fotsopp.... så uner morgendusjen så "gjør fra deg" på tottisene.. så slipper du fotsoppen.....

Ikke gjør det hvis du har hvite fliser, de blir lett farget.

Det er helt utrolig hvor mye man kan bruke et godt tiss til...

I gamle gamle dager ble urin brukt til å farge ull med.

Dette mine damer og herrer tyder på at menneskene, i disse gamle dagene, gikk rundt med pissegule klær. :D

Lenke til kommentar
Cola er væske, men kroppen tar det ikke opp. Så du lurer deg selv hvis du tror det er like bra å drikke som vann, bare fordi det er flytende. Bytt ut colaen med ei mugge vann avogtil. Du blir mye kvikkere. Brus er bare vannDRIVENDE, du pisser hele tida og får ikke nok vann i kroppen. Da blir man automatisk slapp og trøtt.

Nei, nei nei. Her var det mye rart.

 

Cola er væske, og kroppen tar det selvsagt opp i tarmen. (Du pisser vel ikke med rompa etter en halvliter cola, gjør du vel?)

 

Brus i seg selv er ikke vanndrivende, det er vannbindende. Grunnen til dette er at karbohydratene (sukkeret) i brusen binder vann i kroppen. Dette kan være årsaken til at BandidosPelle mente at brus ga mørkere urin. Kroppen holdt rett og slett tilbake mye væske da han drakk mye Solo, og urinen ble konsentrert.

 

Koffein er vanndrivende, og cola-drikker inneholder koffein. Ergo er cola-drikker noe vanndrivende.

 

Slapp og trøtt blir man av blodsukkersvingningene som brusens sukker gir.

 

Fargen i urinen kommer kort fortalt av nedbrytning av røde blodceller. Jo sterkere farge, jo mer konsentrert. Mørk brun farge kan tyde på et problem med lever/galleblære. Rød urin betyr blod i urinen, og dette forekommer normalt ikke.

Lenke til kommentar
Rød urin betyr blod i urinen, og dette forekommer normalt ikke.

Hehe, jeg var nettopp operert (ja, i den ja), pga trange urinveier. Jeg har aldri opplevd å pisse rent blod, og det er jaggu ikke noe jeg vil oppleve igjen.

 

Drikk masse vann, o.l. Problemer med urinveien er noe av det siste du vil ha :roll:

Endret av Izte
Lenke til kommentar
Det er helt utrolig hvor mye man kan bruke et godt tiss til...

I gamle gamle dager ble urin brukt til å farge ull med.

Dette mine damer og herrer tyder på at menneskene, i disse gamle dagene, gikk rundt med pissegule klær. :D

For det første så mente jeg vel at det var BLÅfarge de brukte urin til. Og så måtte jeg bare legge til at fakirer brukte tidligere urin til å herde huden for bedre å tåle ild...

Lenke til kommentar
Pisser du lilla? Har du vært bortpå ho flyfilla?

 

:)

Drakk noe rare blå greier på fest en gang, da pissa vi blått i 3 dager ellerno etterpå.. :p

dette fordi dere har fått i dere Metylene blå.... noen hadde det morsomt med dere på festen..

 

;)

hvor får man tak i dette :dribble::dribble: vil kjøpe det og gi til folk på fest jeg også :D:D:D *blod på tann*

 

Edit: Er det skadelig på noen måte? Eller farger det bare urinen blå/lilla?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ifølge de greiene kan jeg godt ta det uten problemer, men det var mange sideeffects!

 

    * Anxiety;  back pain;  bluish fingernails, lips, or skin; :dribble:   chest pain;  chills;  confusion;  difficulty in breathing;  dizziness;  headache;  leg pain;  nausea and vomiting;  severe sweating;  stomach pain;  trembling;  unusual tiredness or weakness

 

Other side effects may occur that usually do not need medical attention. These side effects may go away during treatment as your body adjusts to the medicine. However, check with your doctor if any of the following side effects continue or are bothersome:

 

    * More common

          o Greenish blue to blue discoloration of urine and stools

 

:dribble: Men så er fortsatt spørsmålet, hvor får man tak i dette, på apoteket?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...