zyrex Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg bare kom til å tenke på, hva er grunnen til de forskjellige fargene på urinen? Noen ganger den veldig lys, andre ganger veldig mørk. Dette har vel noe med hva du har stappa i deg den siste tiden, men feks. hva da? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Drikker du mye vann blir den hvertfall lys Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det har med veske du har i kroppen. Har du drukket mye så er urinen din nogen lunde blank, som den SKAL være. Er den gul-brun så har du drikket for lite og kroppen din er dehydrert, selv om du ikke mener det selv at du er det. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke). Lenke til kommentar
paroa Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg synes den blir ganske lys når jeg har drukket 2-3liter brus jeg da.. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Mørk urin --> mer konsentrert... Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke). den blir blank uansett hva du drikker så lenge du drikker mye av det. jo mer du drikker, jo blankere blir det.. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jo lengre vesken er i blæra, jo mørkere blir den. Er det ikke sånn? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke). Erm, hva er brus egentlig? Er ikke det vann tilsatt farge og sukker? Oisann.. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke). B|Real har absolutt rett Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke). hehe .. har ikke tisset hvitt før etter å ha drukket melk.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke). B|Real har absolutt rett I de tilfellene jeg faktisk ikke har drukket annet enn Solo (jepp, en lørdag for et par uker siden), da drakk jeg en god del liter Solo, og da hadde jeg ingen blank farge. I hvert fall slik jeg har opplevd det. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke). hehe .. har ikke tisset hvitt før etter å ha drukket melk.. Det er jo ikke akkurat snakk om å tisse hvitt her da... Men urinen blir derimot lysere eller mer gjennomsiktig hvis du drikker mye. Det at når urinen er mørkere, er den mer konsentrert, sier jo seg selv, men hvorfor den er mer konsentrert aner jeg ikke! Endret 25. april 2005 av Poor Leno Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Jo lengre vesken er i blæra, jo mørkere blir den. Er det ikke sånn? Nyrene trenger vann for å fungere (var det nyrer?). Hvis kroppen ikke har nok væske bruker den blod. Det er det som forårsaker mørk urin. Var det ikke sånn ? Endret 25. april 2005 av Fur Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis man har drukket mye vann i forhold til proteininntaket, blir pisset blankt. Hvis man har drukket lite vann i forhold til proteinmengden, blir pisset gulbrunt. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis man har drukket mye vann i forhold til proteininntaket, blir pisset blankt. Hvis man har drukket lite vann i forhold til proteinmengden, blir pisset gulbrunt. Tror dette skal være nokså korrekt ja! Ang. urin. Var på sesjon i dag, og som alle sikkert vet er urinprøve en vesentlig del av sesjonsdagen. Satt der, en hel gjeng med gutter med hver sin kopp med urin på venterommet. Lukta piss, bokstavlig talt. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ang. urin. Var på sesjon i dag, og som alle sikkert vet er urinprøve en vesentlig del av sesjonsdagen. Satt der, en hel gjeng med gutter med hver sin kopp med urin på venterommet. Lukta piss, bokstavlig talt. hehe, du skulle spist honey Korn til forkost så det hadde kommet litt bedre lukt i venterommet Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det har med veske du har i kroppen. Har du drukket mye så er urinen din nogen lunde blank, som den SKAL være. Er den gul-brun så har du drikket for lite og kroppen din er dehydrert, selv om du ikke mener det selv at du er det. hmm ouch! da jeg netopp var på dass var urinen min mye mørkere en vanlig... *tar seg et glass vann* Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jo lengre vesken er i blæra, jo mørkere blir den. Er det ikke sånn? Nyrene trenger vann for å fungere (var det nyrer?). Hvis kroppen ikke har nok væske bruker den blod. Det er det som forårsaker mørk urin. Var det ikke sånn ? Mulig det, er ikke sikker. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Er det hvitt; Sæd Er det gult/blankt; Urin Er det annen farge; Oppsøk lege I militæret måtte vi ha tisseprøver så befalet kunne se fargen og dermed avgjøre om vi fikk i oss nok vann. Spesielt viktig å få i seg nok vann på vinteren når det er kaldt ifølge de mest erfarne offiserene i Forsvaret. Hvorfor vet jeg ikke. Endret 25. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå