Gå til innhold

Fargen på urinen?


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke).

B|Real har absolutt rett

I de tilfellene jeg faktisk ikke har drukket annet enn Solo (jepp, en lørdag for et par uker siden), da drakk jeg en god del liter Solo, og da hadde jeg ingen blank farge.

 

I hvert fall slik jeg har opplevd det.

Lenke til kommentar
Feil, B|Real. Drikker du mye brus, f. eks, så blir den ikke blank. Det gjelder bare vann, så vidt jeg vet. (Kan være sånn med melk også, men jeg tåler ikke melk, så jeg vet ikke).

hehe .. har ikke tisset hvitt før etter å ha drukket melk.. :ermm:

Det er jo ikke akkurat snakk om å tisse hvitt her da...

 

Men urinen blir derimot lysere eller mer gjennomsiktig hvis du drikker mye.

 

Det at når urinen er mørkere, er den mer konsentrert, sier jo seg selv, men hvorfor den er mer konsentrert aner jeg ikke! :hmm:

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar
Jo lengre vesken er i blæra, jo mørkere blir den. Er det ikke sånn?

Nyrene trenger vann for å fungere (var det nyrer?). Hvis kroppen ikke har nok væske bruker den blod. Det er det som forårsaker mørk urin. Var det ikke sånn ?

Endret av Fur
Lenke til kommentar
Hvis man har drukket mye vann i forhold til proteininntaket, blir pisset blankt. Hvis man har drukket lite vann i forhold til proteinmengden, blir pisset gulbrunt.

Tror dette skal være nokså korrekt ja!

Ang. urin. Var på sesjon i dag, og som alle sikkert vet er urinprøve en vesentlig del av sesjonsdagen. Satt der, en hel gjeng med gutter med hver sin kopp med urin på venterommet. Lukta piss, bokstavlig talt. :roll:;)

Lenke til kommentar
Ang. urin. Var på sesjon i dag, og som alle sikkert vet er urinprøve en vesentlig del av sesjonsdagen. Satt der, en hel gjeng med gutter med hver sin kopp med urin på venterommet. Lukta piss, bokstavlig talt. :roll:;)

hehe, du skulle spist honey Korn til forkost så det hadde kommet litt bedre lukt i venterommet :p

Lenke til kommentar
Det har med veske du har i kroppen. Har du drukket mye så er urinen din nogen lunde blank, som den SKAL være.

Er den gul-brun så har du drikket for lite og kroppen din er dehydrert, selv om du ikke mener det selv at du er det.

hmm ouch!

da jeg netopp var på dass var urinen min mye mørkere en vanlig...

*tar seg et glass vann*

Lenke til kommentar

Er det hvitt; Sæd

Er det gult/blankt; Urin

Er det annen farge; Oppsøk lege

 

I militæret måtte vi ha tisseprøver så befalet kunne se fargen og dermed avgjøre om vi fikk i oss nok vann. Spesielt viktig å få i seg nok vann på vinteren når det er kaldt ifølge de mest erfarne offiserene i Forsvaret. Hvorfor vet jeg ikke.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...