kentauren Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Hei, Finnes det noe slikt programvare som viser antallet klienter på mitt LAN...i sanntid ? Hadde vært perfekt om man kunne få programmet til å gi et varsel (samt mail kanskje) hvis antallet overskrider en terskelverdi. Jeg har f.eks. max 4 PC'r i min husstand som kan (bør) være koblet til min router, hvis tallet plutselig blir 5 (til tross for mac-adresse filtrering jfr http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=409172 ) så betyr det at jeg har uønskede elementer på mitt nett... så...tips ? Endret 25. april 2005 av kentauren Lenke til kommentar
thamule Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Eg trur det skal vere ein elller annen funksjon i trend internet security, som kan ligne på det du trenger.... Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Hva oppkobling og sikkerhet angår så kjører jeg følgende: Telenor ADSL (m gammel Alcatel Speed Touch Home modem) SMC Barricade 54Mbps (SMC2804WBRP-G) ZoneAlarm AVG WinXP Home (SP2) Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 hmm...har leita enda mer men finner ikkeno ( Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) *borte* Endret 26. april 2005 av maedox Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hva i all verden er du så redd for? Sett på MAC-filtrering, kryptering og skjul SSID'en, så får du garantert ingen uønskede inn på nettet ditt. Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Hva i all verden er jeg så redd for? hmm, kanskje det å få masse svar uten å finne den applikasjonen jeg etterspør? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har ikke noe link, men du har et program som heter LookAtLan, søk deg frem, du finner det sikkert med google. Det skal fungere ganske bra til å sjekke en ip-range. Kjenner ikke voldsomt til det.. Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 hehe...nice tore_v1 !! den har ikke email ved oppnådd terskel-verdi, men ellers funkr d fint for mitt formål. Takk! Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Network Probe testa jeg en gang, husker ikke det med email. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hva i all verden er jeg så redd for? hmm, kanskje det å få masse svar uten å finne den applikasjonen jeg etterspør? Du skjønner det, at om dei vil inn på nettet ditt så kjem dei inn uansett. Men kvifor skal dei inn på nettet ditt? Om du har på mac filtrering, og skult ssid og wpa passord... så går dei heller til nabones nett, som står åpent og bruker det i stade for og h4x0re seg inn på deg. Eg for min del har ikkje gadda og satt opp wpa på mitt nett heime endå. Har noken luringer forvilla seg ut i skogen med laptop/pda så får dei jaggu få litt internet av meg. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hva om jeg setter ip-range fra 192.168.1. 1-->1 ? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Så kan dei sette fast ip, og koble seg til som før. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Bruker Look@Lan her på jobben, men av en eller annen grunn finner det ikke alle maskinene hver gang. Kan være noe med nettverket her. Har også et annet gratisprogram som funker minst like bra, det heter Netscan. Anbefales også. Dessuten er Ethereal et gratis must for den som vil sjekke nettverket, inkludert hvilke nettsider de andre i samme nett surfer på.. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har noken luringer forvilla seg ut i skogen med laptop/pda så får dei jaggu få litt internet av meg. Det hadde vært helt greit for meg oxo å dele ut nettverket mitt, hadde ikke ho mor klagd over at ip-telefonen ikke duger når store nedlastninger foregår. Venter spent på min nye D-Link DGL-4300 trådløs router der jeg kan prioritere spill og telefoni fremfor surfing og nedlastning. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har en 3com trådløs ruter.. i web-grensesnittet til den står d oppført hvor mange klienter som er på LAN siden og WLAN siden.. er det ikke slik hos deg også kankje? Hva med å sette at ip-rangen bare går ifra 10.0.0.1-4 ? mvh Vegard Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har en 3com trådløs ruter.. i web-grensesnittet til den står d oppført hvor mange klienter som er på LAN siden og WLAN siden.. er det ikke slik hos deg også kankje? Hva med å sette at ip-rangen bare går ifra 10.0.0.1-4 ? mvh Vegard Det nytter ikke å sette ip-rangen, for inntrengeren trenger jo ikke bruke DHCP men bare benytte seg av en fast ipadresse og da kan han benytte nettet fullt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå