klovn7 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 hei har nå begynt å jobbe litt mer med gimp, som forøvrig er et genialt program. Eneste som jeg har store problmer med er at alle vinduene i gimp flyter over sjermen i en eneste stor grøt. Jeg har sett etter muligheten til at disse vinduene skal henge sammen, slik dem gjør i PS, det har jeg ikke funnet. Men er det en mulighet for at gimp vinduene alltid er på topp, så ting ikke overlapper hverandre hele tia?? Det beste hadde vært at Gimp var et vindu som i PS og ikke 10 forskjellige... Håper noen har noen smarte løsninger på dette. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Hvis du bruker GNOME som vindusbehandler kan du trykke på ikonet øverst til venstre i hvert vindu og velge "On top" der. Og jeg er enig i at The GIMP er bra. Forøvrig: PS har akkurat det samme problemet. Forskjellen er at PS har et eget hovedvindu. Innenfor dette hovedprogrammet er alt mer rotete enn i The GIMP, spør du meg. I The GIMP kan du klare deg med to vinduer, selv om man som regel opererer med tre. Personlig synes jeg eldre versjoner av PSP har best oppsett. Endret 25. april 2005 av EJH Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 En annen mulighet er jo å bruke en egen 'virtuell skjerm' for gimp. Evt så kan du sette noen utvalgte vinduer til å vises på alle skjermer for å kunne overføre bilder eller se bildene sammen med andre programmer. M. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Du kan og åpne gimp i et xnest-vindu !! Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 GIMP har en genial UI. For å få mest mulig plass så flytter du jo bare alle "tabs" i et vindu. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 jepp Olear, den oppdaga jeg nå. Det var genialt Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Eg brukar berre ein eigen virtuell desktop til det. Kanskje LITT enklare og mindre ressurskrevande enn xnest Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Eg brukar berre ein eigen virtuell desktop til det. Kanskje LITT enklare og mindre ressurskrevande enn xnest Jeg òg. Men det skal være sagt at Gimp er litt "rotete" på denne måten. Særlig når en er vant med PS, og har brukt det daglig i en årrekke. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 GIMP har en genial UI. For å få mest mulig plass så flytter du jo bare alle "tabs" i et vindu. Hele den nederste delen av hoved-UI-et mitt er blankt. Hvordan får jeg attache noen tabs der? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Drag & drop... Hvem hadde trodd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå