Gå til innhold

Gimp vinduene always on top

Anbefalte innlegg

hei

har nå begynt å jobbe litt mer med gimp, som forøvrig er et genialt program. Eneste som jeg har store problmer med er at alle vinduene i gimp flyter over sjermen i en eneste stor grøt.

Jeg har sett etter muligheten til at disse vinduene skal henge sammen, slik dem gjør i PS, det har jeg ikke funnet. Men er det en mulighet for at gimp vinduene alltid er på topp, så ting ikke overlapper hverandre hele tia??

Det beste hadde vært at Gimp var et vindu som i PS og ikke 10 forskjellige...

Håper noen har noen smarte løsninger på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker GNOME som vindusbehandler kan du trykke på ikonet øverst til venstre i hvert vindu og velge "On top" der.

Og jeg er enig i at The GIMP er bra. Forøvrig: PS har akkurat det samme problemet. Forskjellen er at PS har et eget hovedvindu. Innenfor dette hovedprogrammet er alt mer rotete enn i The GIMP, spør du meg. I The GIMP kan du klare deg med to vinduer, selv om man som regel opererer med tre. Personlig synes jeg eldre versjoner av PSP har best oppsett.

Endret av EJH
Lenke til kommentar
Eg brukar berre ein eigen virtuell desktop til det. Kanskje LITT enklare og mindre ressurskrevande enn xnest :p

Jeg òg. Men det skal være sagt at Gimp er litt "rotete" på denne måten. Særlig når en er vant med PS, og har brukt det daglig i en årrekke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...