random_wannabe Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei. Som topicen sier, noen som vet fakta om musikk fra nordamerika? gjerne skriv litt her eller legg ved lenke. Takk på forhånd. Mvh. Lilleslem Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Gjerne bruk google du. Ellers så kan du søke på www.wikipedia.org Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg pleier å bruke http://www.allmusic.com/ Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Noe spesielt du lurer på, eller mener du all musikk i alle sjangere ? Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 bare musikk fra det som kan kalles Nord-Amerika. Google er ikke til hjelp, det kan jeg love! Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Si meg, er dette en skoleoppgave? Finne ut hva som helst om musikk fra Nord-Amerika fra en hvilken som helst tidsepoke? I så fall, hva skal dette munne ut i? En fremføring? En skriveoppgave? I begge fall - hvor omfattende skal resultatet være? 2 eller 20 min fremføring? 2 eller 20 sider tekst? Tror ikke noen kan hjelpe deg ordentlig med mindre du er mye mer spesifikk. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 aah. vel det er sånn her: jeg og to kamerater skulle velge land, unioner (som skandinavia f.eks.) eller verdensdeler. Vi tok nord-amerika, og delte oss i tre grupper, ha ene tok film, han andre tok spill og jeg tok musikk. derfor spør jeg her om musikk. Mvh. Lilleslem Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Du er fremdeles veldig lite spesifik. Nord-Amerika er det terdje største kontinentet i verden, kommer grusomt mye musikk derfra. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Her kan du søke etter metalband fra et spesielt land. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 ja,sorry. vel, jeg vil helst skrive om metall da, de store, kjente metallbanda derfra. men så er det jo også mye annen historisk pop og rock derfra og. Er det mange skrivefeil her er det pga. jeg er på skolen og datne her er veldig idiotiske. Mvh. Lilleslem Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kjente metalband fra USA: Metallica, Slayer, Cannibal Corpse, Death Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Ok! Takk for litt hjelp da. Vet du foresten om de offisielle sidene til disse band? Google tar så lang tid på disse maskinene, så jeg vil helst slippe å bruke det her. Vet om sidentil Metallica da, men de andre vet jeg ikke om siden til. Mvh. Lilleslem Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 No offence, men søk selv... Dessuten så kan du også gjøre lekser selv Det er DITT prosjekt, ikke formbrukerenes Dessuten, hvis eg har forstått rett så skal du egentlig ikke fokusere først og fremst på metal? Vel i så fall så holder det fint å bare ta med Metallica. Pop musikk har en viktig relevans fordi det er den som er mest populær og dette blir gjenspeilet i den amerikanske kulturen. Men ta gjerne med andre sjangere som har blitt populæra som Hip Hop, Elektronisk, osv... Madonna, Micheal Jackson er også noen kjente musikere herfra. og som sagt, bruk wikipedia, det er en veldig god informasjonskilde. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Gjerne bruk google du.Ellers så kan du søke på www.wikipedia.org To gode tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå