Gå til innhold

Floating image i Firefox


Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha hatt et bilde som ligger øverst til høyre i en side til å automatisk flytte seg nedover når jeg scroller nedover.

Noen forslag? Gjerne i css, men javascript kan også fungere.

 

Har søkt en del på google, men finnes bare teite effekter som gjør at det kommer ballonger og lignende over hele skjermen. Jeg vil bare ha en enkel effekt som gjør at et bilde flytter seg selv når jeg scroller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette i css-fila ikke sant? Så setter jeg bildet til den klassen? Ser ikke ut til å fungere..

Hvilke nettlesere kan dette fungere i da? Bruker Firefox og har prøvd i IE også, men det fungerer altså ikke..

 

Her er koden i css-fila:

 

.imagefloat {

position: static;

top: 10px;

 

}

 

Er det noe mer da da?

Lenke til kommentar

position: static har ikke noe med dette å gjøre. Det er den normale posisjoneringen et element har (i.e. det følger den vanlige dokumentflyten).

 

Hvis jeg har forstått deg riktig er det du trenger "position: fixed"

 

Og er selvfølgelig ikke noe IE støtter. Hvis du ikke bruker position:absolute noe sted på sida (noe som ofte er "good practise" uansett) kan du prøve denne hacken: http://tagsoup.com/-dev/null-/css/fixed/

Lenke til kommentar

Fantastisk! :thumbup: Dette fungerer mye bedre enn noe javascript jeg har prøvd! Fint også ettersom jeg IKKE skal bruke IE til dette! Jobber med en side der omtrent ingenting fungerer i IE, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til.

Alt ligger hulter til bulter og noen effekter jeg har lagt til ser ikke ut i IE, men i Firefox er det helt fint.

 

Thanx! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...