ziggerdigg Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei Jeg har en LaCie 250GB Ekstern Harddisk, som jeg har fyllte opp her for 1 uke siden. Skulle så sette den inn i pcen igjen, men den fant den ikke. Det eneste jeg kan gjøre med harddisken nå er og formatere den, og det vil jeg selfølgelig ikke? Er det noen som har noe idea om, hva som kan redde dataen på harddisken min? mvh Kristian Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvordan kan du formatere den hvis du ikke finner den?? Lenke til kommentar
ziggerdigg Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Hvis jeg starter haddisken så kommer den inn under Safely Remove Hardware. Men hvis jeg skal gå inn på selve disken vha windows explorer så for det første tar det utrolig lang tid før den kommer opp(hvis den kommer opp i det hele tatt). Og hvis jeg trykker på den så kan jeg bare formatere den ikke expolere den i det hele tatt. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Næmmen en til med lik disk som meg:) Samme problem her,finner ikke disken..men nå har den begynt å lage klikkelyder,så jeg har bestilt en ny 250 Gb disk jeg skal sette inn.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Men... har dere fulgt (bruks-) anvisningen for å kjøre Ekstern Harddisk på en PC??? Endret 25. april 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hallo... Disken min har nå fungert prikkfritt frem til igår..sikkert ikke siste disken min som kvelder,for å si det sånn. Heldighvis hadde jeg tømt den for nesten alt fornuftig..hehe Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Kan ikke forstå hvordan dere klarer det.. min Lacie 120GB disk har jeg aldri hatt problemer med i d hele tatt.. og den står å går døgnet rundt.. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Min har oxo stått og gått,men en morgen så var den dau:) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 så for det første tar det utrolig lang tid før den kommer opp(hvis den kommer opp i det hele tatt). Ser ut som du har en ustablitet i maskinen, og at det kan være grunnen... Kjøre RAM-test sjekke temp. osv osv. (Har du satt inn driver for LaCie??) Lenke til kommentar
ziggerdigg Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Nei har ikke satt inn driver for LaCie. Men den har jo fungert fint hele tiden. i Over et havlt år nå. Så plutselig så dauet den helt ut. Rart. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg er blant de som hevder at en enhet skal ha medfølgende eller tilsvarende drivere. WindowsXP SP2 ordner sånnt, men jeg stoler ikke helt på det... Jeg mener også at hardisker skal partisjoneres, aktiveres og formateres før de tas i bruk (PM er dritt). Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Bare å innse fakta,disker har det med å daue innimellom.. Tror min fikk seg en trøkk oxo,junior rava rundt her med den en dag...hehe Og da kan jo allt ha skjedd,selv om den virket fint etterpå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå