Gå til innhold

Stronghold 2 - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei ikke noe annet enn at spillet bruker FOR lang tid på å sette spilleren inn i historien. Hadde vært kult om man ikke hadde gått altfor grundig inn for å lære spilleren hvordan man bygger å opprettholder samfunnet man har.

De fleste har da spilt slike spill fra før, og hvis ikke, tar det ikke særlig lang tid før man lærer å opprettholde sitt lille borgsamfunn uansett. Har prøvd alle campaignene, og bruker like forbanna lang tid på alle sammen.

Det som er skikkelig tøft derimot er den utrolige 3D følelsen du får mens du skuer utpver din lille borg. Kjempetøft! og ørten forskjellige vinkler du kan se ifra også. veldig lett å lære seg styresystemet, grafikken er bra, men mangler in-game aa og af. Men som sagt, historien syns jeg da.

MvH Daniel

Lenke til kommentar
Nei ikke noe annet enn at spillet bruker FOR lang tid på å sette spilleren inn i historien. Hadde vært kult om man ikke hadde gått altfor grundig inn for å lære spilleren hvordan man bygger å opprettholder samfunnet man har.

De fleste har da spilt slike spill fra før, og hvis ikke, tar det ikke særlig lang tid før man lærer å opprettholde sitt lille borgsamfunn uansett. Har prøvd alle campaignene, og bruker like forbanna lang tid på alle sammen.

Det som er skikkelig tøft derimot er den utrolige 3D følelsen du får mens du skuer utpver din lille borg. Kjempetøft! og ørten forskjellige vinkler du kan se ifra også. veldig lett å lære seg styresystemet, grafikken er bra, men mangler in-game aa og af. Men som sagt, historien syns jeg da.

MvH Daniel

Ja, for det tar jo så fryktelig lang tid. Jeg holdt på å dø av den lange tiden jeg brukte på å skjønne spillet. :p :gruble:

Synes ikke det var noe spesielt vanskelig. Skippa all form for intro, og lærte mens jeg spilte

Lenke til kommentar

prøvd over lan nå, er artig det, men det hopper ut etter ca en time eller noe. går tilbake til hovedmenyen. har konkludert etter en del forsøk at SH2 ikke liker SP2. vi brukte 1.1

håper dette blir fiksa i 1.2

forøverig et kult spill, anbefales ;)

de selger det på EB games til 449,-

elkjøp får det inn til torsdag neste uke.

Endret av Octavian
Lenke til kommentar

Det kan ikke være en sammenheng med dette da?

OffT: Jeg syns forresten det forumet var utrolig overbeskytta,

med registrering og endring av profil osv.!

Gidder du slenge med noen bilder kanskje?

Og kommer man automatisk opp på et "onlineladder" når du har spilt en kamp?

Så du slipper registrere deg på laddere, utfordre folk, avtale tid osv.

Men leve mer "fritt"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ
Trykker på keepet ditt, og beveger den baren bortover. :)

Ha, ikke gi feil info du, selv om det var tilfelle i 1eren er det ikke slik i 2, I #2 må du kjøpe en byggning av noe slag som heter treasury(tror jeg) der kan man øke skattene. Keepet har ingen praktiske verdier.

Lenke til kommentar

Som de fleste sikkert har fått med seg, har jeg nå Stronghold 2 stående i spillhylla,

også den fine tykke manualen da :love: .

Liker ikke når man bare får en CD og en lapp eller noe sånt, med adressen til selskapet...

Skal snart begynne å spille seriøst, har spilt noen borgslag og sånn (historiske).

Kanskje jeg til å med prøver meg på en storslått omtale :hmm: .

I såfall skal jeg passe meg for Gamer.no's omtale når den kommer, så jeg ikke blir påvirket.

TSP :D

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller krever Stronghold 2 utrolig kraftig maskin?

Jeg sliter med lav FPS, ligger under 20 FPS når jeg har bygget et samfunn med 60-100 arbeidere med arbeidsplasser. Når jeg har bygget meg en hær på 100-400 menn, er FPS'en under 10.

Jeg kjører:

1280x1024

grafikk på max

vs 2.0

ingen AA eller AF.

Se speccs i signatur.

Etter min mening burde jeg ikke ha noen spesielle problemer med dette spillet. Er det slik hos dere og?

Endret av xP4nD
Lenke til kommentar

For de som kan tysk og fortsatt leter etter en demo: Tysk Stronghold 2 demo. Vil tro en engelsk utgave også er på vei.

Kan også være verdt å nevne at Patch 1.2 kommer på mandag 16. mai. Se Fireflys hjemmeside. Her er hva som er forandret:

The 1.2 update improves multiplayer stability and connection issues and adds multiplayer functionality including the ability to kick players and create password protected games. Also the crime system has been tweaked, memory issues has been improved and various other bug fixes have been implemented.
Lenke til kommentar

ang SH2 MP. ja det hopper ut til menyen etter en times tid eller noe, det skjer ikke når man holder det til 8+- hovels hver. det med hastighet har vi ikke prøvd, forrandra ikke på det etter at vi installerte.

dette skal vist bli fikset i 1.2 patchen som slippes til mandag (16.05)

hett tips er og ikke forandre på filene, det resulterte i mismatch eller out of sync som det heter (mulig jeg tar feil på ordet)

ellers anbefalles spillet, selvom det har en god del bugs.

er også en auto update funksjon i spillet.

noen ting som kommer i 1.2 er

13th May 2005 - New Stronghold 2 update due Monday!

The promised 1.2 update for Stronghold 2 should be available on Monday 16th of May.

The 1.2 update improves multiplayer stability and connection issues and adds multiplayer functionality including the ability to kick players and create password protected games. Also the crime system has been tweaked, memory issues has been improved and various other bug fixes have been implemented.

http://www.fireflyworlds.com/index.php

Lenke til kommentar

Syns det er en del ting som kunne vært bedre, Stronghold har alltid vært et spill, der folk som oftest går oppå hverandre, men når man oppdager at 10 krigere står oppå hverandre blir det for drøyt (og f.eks at 40 bueskyttere løper å stiller seg sammen i et bittelite tårn, når de skal løpe å skyte på fienden)!

En annen ting jeg syns er en smule idiotisk er at man ikke kan stille inn om en

bueskytter skal stå helt stille, agressiv eller defensiv, syns man kunne valgt førstnevnte hvertfall.

Man kan heller ikke velge vanskelighetsgrad (ikke som jeg har funnet ut hvertfall)

som sikkert kan være litt dumt for noen.

Og en "Mus", det siegevåpenet som slår hull i porten, skal nå bare slå hull i porten (treverket) ikke rive ned hele greiene!

En del andre ting jeg har merket meg også, men husker ikke alt, men

dette er vel forsovet det jeg har irritert meg mest over.

Ellers har de et sinnsykt bra konsept og de har klart å lage et godt gjennomført spill,

men de tok en litt stor "EA" på det....

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Tja, det kommer jo som sagt en patch i morra, jeg angrer ikke på at jeg kjøpte det,

men det kunne godt vært litt billigere og de må nesten få fiksa alle bugs og ting som ikke er særlig realistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...