Gå til innhold

Stronghold 2 - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Ja, da er det nok en gang et nytt strategispill ute i salg

og spillet heter Strongold 2 :love: .

Her kan dere si hva dere synes om spillet,

gjerne post hele anmeldelser, og hvis det kommer mange bra,

vil jeg lage en oversikt i denne posten.

Jeg vil også linke til forskjellige sider :D .

Gamer.no

Stronghold 2 - Produktoversikt

- Etterfølger til Stronghold er på vei

- Detaljer om Stronghold 2

- Gratismoro fra Firefly

- Intervju med produsenten av Stronghold 2

Firefly

Fireflyworlds.com

- Firefly - Strongold 2

Take 2

Take 2 games

- Take 2 - Strongold 2

Omtaler:

Gamesdomain Score: 8/10

Strongold 2 Forum:

Stronghold 2 Heavenforum - Uoffisielt

Andre sider

Strongold 2 Heaven

www.2kgames.com/stronghold2

Gamespot - Stronghold 2

Gamespy - Stronghold 2

3d gamers - Strongold 2

Take 2 games

- Take 2 - Strongold 2

Så er det noen som skal kjøpe det i dag?

Og kan gi en liten omtale/sammendrag og poste bilder fra spillet osv,

eller skriv hvilke forhåninger du har.

Gjør det her!

Og skriv hva du synes :thumbup: .

Dette er ikke en "stor" tråd så opprett en ny tråd hvis du lurer på noe spessielt.

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har patcha spillet til 1.1 og prøvd det litt. Det har ganske stor sjarm og en del humor spredd rundt i oppdragene. Driver nå å leker meg med fri bygningsmodusen. Har satt opp et fort på en høyde og plassert en haug mannevonde (og brennende) tømmerstokker til å ramle ned fjellsiden om noen skulle prøve seg. Så nå skal jeg sende inn en invasjon og se hva som skjer! :D

Jeg lurer riktignok på om N2kgames "tok en EA" på det; altså utgiveren dytta det litt fort ut døra. Fant f. eks. en veldig irriterende feil som innebærer én rettssal, et strekkapparat (avstraffelse) og en gjeng torturfolk. Så lenge "Torturer's Guild" er tilstede vil ikke dommeren i rettssalen gi ifra seg en dom. De kriminelle vil derfor sitte innespærra til evig tid mens populæriteten din synker pga. høyt antall ustraffa kriminelle. Det låser seg ikke alltid på denne måten, men er ikke spesielt morro når det gjør det. Uten torturgjengen går nemlig avstraffelsen meget meget tregt i et bur for ikke å glemme at den originale arbeidplassen til den kriminelle forblir ubrukt mens straffen pågår. Det skal riktignok nevnes at utviklerne fortsetter å støtte opp om spillet og det virker derfor som de vil fortsette med å legge til nye ting og fikse småfeil i ei god stund framover.

Fant ei rimelig bra fanside her. Er ei Stronghold 2 side som er en god del mer oversiktlig enn de offisielle sidene etter min mening. For ikke å glemme forumet, et offisielt ett har jeg nemlig ikke klart å finne.

Lenke til kommentar
Fant ei rimelig bra fanside her. Er ei Stronghold 2 side som er en god del mer oversiktlig enn de offisielle sidene etter min mening. For ikke å glemme forumet, et offisielt ett har jeg nemlig ikke klart å finne.

Ja, de fleste uoffisielle sidene til et spill har det med å blir mye bedre enn de offisielle.

Ta f.eks www.twcenter.net er mye bedre enn www.totalwar.com .

Den siden du fant var bra, jeg tar og legger den til i førsteposten min :thumbup: !

Og når det gjelder det andre skulle gjerne likt å sett de tømmerstokkene rulle nedover,

du kan jo ta et screenshot ;) ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Hei, hvis noen har kjøpt stronghold på en butikk, d.v.s. ikke internett slik som gamezone, så venligst si ifra. Jeg må ha det spillet..

Lenke til kommentar
Har satt opp et fort på en høyde og plassert en haug mannevonde (og brennende) tømmerstokker til å ramle ned fjellsiden om noen skulle prøve seg. Så nå skal jeg sende inn en invasjon og se hva som skjer!
Og når det gjelder det andre skulle gjerne likt å sett de tømmerstokkene rulle nedover,

du kan jo ta et screenshot ;) ?

Det skulle jeg også gjerne ha sett. Spillet fant det nemlig for godt til å krasje like før planen skulle settes ut i live. Selvfølgelig hadde jeg ikke lagra spillet på ei stund da jeg bare drev å lekte meg (dumt!). Så da var det tilbake til planleggingstadiet.

Her er likevel et skjermbilde (annet kart) fra spillet, men det ble ikke spesielt bra. Sliter litt med skjermbildefunksjonen, den fungerer absolutt ikke, så det er "manuell" tagning på gang. Får se om jeg fyrer opp Fraps for å ta noen bilder senere. Bildet viser i allefall en gjeng fiender som nettopp har blitt rulla over av tømmerstokker.

post-189-1114531146_thumb.jpg

Lenke til kommentar

OMFG, er jeg alltid den siste til å få med meg at spillet jeg venter på har kommet? Stronghold 1 var bare så konge :love: Har spilt det igjennom endel ganger. Crusader var egentelgi litt skuffende, og var ikke så nytt, men "ern skalvirkelig på hylla. Kanskje i en platinum edition :p

Lenke til kommentar
Ja, men hvor kjøpte du det hen??

Handla på play.com. Kom på 215kr (pluss moms). Spillet koster 28,99€ eller 17,99£, noe som sjelden er den samme summen i NOK, så kan være en idé å sjekke opp en valutakalkulator for å finne ut hva som er billigst. Grunnen til at jeg ikke nevnte det tidligere er at du spurte etter vanlige butikker og ikke ønsket info om nettbutikker.

Lenke til kommentar

Savner virkelig en demo jeg også,

akkurat nå kribler det i fingrene etter å prøve det,

men jeg roes som regel ned av litt bilder og slikt :D .

Akkurat nå sitter jeg forresten å spiller minispillet, er litt artig det også da,

men jeg har aldri komt til nivå 10... *Flau* .

Hvordan funker forresten multiplayeren her? Er den full av feil?

Er den bra? Er det ladder på den? (Altså et ladder der man bare kan spille,

og slipper å utfordre hverandre på nettsider, men bare kan spille med en gang du møter noen og få poeng? (hvis dere skjønner hva jeg mener da...))

edit: @colakork: Hva er de greiene på bakken rundt den lille hytta eller hva det nå er?

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Stronghold: Crusader er ikke en tilleggspakke,

og kan spilles uten at du har den "vanlige" Stronghold 1.

@ Demosnakk: Håper demoen snart kommer ja, jo før jo bedre!

Men hvordan er multiplayeren Amnio (og andre som har spillet)?

Lenke til kommentar

Søte små kaniner! RE ganske morsomme.

For å være helt ærlig, så er spillet litt kje, har rett og slett mista litt av sin gode gamle sjarm. Var helt oppslukt av gamle spillet, så min hengivenhet til serien er ikke dårlig.

De har rett og slett brukt opp litt for mye tid på introen. Ellers er det bare jeg som er litt teit.. :p

Spiller nesten ikke spillet lenger.

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...