svas Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vi skal på jobben jobbe direkte mot TeleComputing, og da sier de at NextGenTel linjen vår ikke holder fordi vi skal ha SLA. For det må vi ha en fastlinje - hevder de. Er dette virkelig nødvendig? Så vidt jeg vet får vi da en trådløs 2mbit linje til en av deres leverandører, er det å regne som en fastlinje? Når de gjelder de tjenestene har programvareleverandøren allerede sagt at NextGenTel linjen vår yter godt nok. Holder på med installeringen denne uken så fint om de som kan noe på dette kan gi utfyllende svar. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvis du med SLA mener Service Level Agreement, så må leverandøren normalt garantere en minimumsytelse/-båndbredde og oppetid. Med xDSL brukes en konsentrasjonsfaktor på linjen, som gjør at flere abonnenter deler båndbredden fra sentralen/DSLAM til ISP. Det er dette som gjør at xDSL kan prises gunstig. Avhengig av NGT's konsentrasjonsfaktor og den til enhver tids belastning de andre som dere deler båndbredde med, så kan ikke NGT garantere dere noen minimumsbåndbredde. Routing via Internet kan også være usikker. Jeg vil anta at det er dette TeleComputing finner utilfredsstillende, fordi kvaliteten på deres tjenester vil være avhengig av de mellomliggende tjenestene. Jeg vil i denne forbindelse, anta at de definerer fastlinje som en tjeneste som garanterer en viss båndbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå