Gå til innhold

Nettverksadministrator, jobb + utdanning?

Gjest medlem-48098

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-48098

Heisann...

Vi på Høyenhall skole har et prosjekt, ang. jobb, utdanning, bolig, osv. (I sam. med DnBNOR).

Det jeg da lurer på er, hvor mye koster det å bli en nettverskadministrator, og event. hvor mye ca. får man betalt?

Hvis det er noen her som faktisk er en nettverksadministrator selv, så hadde det

vært fint med egenmening, og kanskje linker til steder der han/hun før har

funnet informasjon.

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknisk sett skal det være nok med VK1 IKT-Driftsfag og 2 år i lære så har man egentlig kompetanse til å drifte et gjennomsnittlig nettverk..

Jeg er nå lærling i dette selv og har vært det nå i et halvt år. Det blir mye sitting og passe på at nettverket går som det skal..

Men desverre ønsker mange alrbeidsgivere mer enn bare Fagbrev, så kompetanse er ingenting uten skriftlig bevis på høyskoleutdanning.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-48098

Utdanningen

Utdanning: Nettverks Administrator

Utdannings pris: ~ 64,400 kr

+ Materiellkostnader kommer i tillegg.

URL: http://www.na.no/subjectcourse.asp?c=2&id=12563&school=13510

Studielånet

Maks: 80,000 kr

URL: http://app.lanekassen.no/stottekalk/

Jobben

Nettverks Administrator

Tjener: 280,000 kr (gjennomsnittslønn)

Men har du kanskje et forslag på en job?...

(Er ikke så flink å finne jobb online... :blush: )

Lenke til kommentar

Så du tenker kun på "nettverksadministrator" studiet hos NA? Det er veldig mange måter å bli en nettverksadministrator på selv om studiet du tar ikke heter akkurat det.

Nettverksadministrator er ikke en beskyttet tittel, mao kan alle med et snev av it kompetanse (ikke at man trenger det engang) kan kalle seg det.

Endret av Jalmar
Lenke til kommentar
Teknisk sett skal det være nok med VK1 IKT-Driftsfag og 2 år i lære så har man egentlig kompetanse til å drifte et gjennomsnittlig nettverk..

Jeg er nå lærling i dette selv og har vært det nå i et halvt år. Det blir mye sitting og passe på at nettverket går som det skal..

Men desverre ønsker mange alrbeidsgivere mer enn bare Fagbrev, så kompetanse er ingenting uten skriftlig bevis på høyskoleutdanning.

Hadde jeg valgt mellom en nyutdannet rookie og en med noen år på nakken som nettverks"sjef" så hadde valget vært ganske så greit. (man kan gå på skole i mange år uten å kunne noe, men har man jobbet noen år et sted så kan man mest sannsynlig jobben sin, dog avhengig av hva vedkommende har gjort selvsagt)

Lenke til kommentar

IKKE gå IKT. Vi ansetter ALDRI folk med IKT-skoler (vgs) som bagrunn lengre. Det er så mange med itutdanning fra høgskole/univ. Ikke kast bort tiden deres på å bli lagt til side ved å legge fram et IKT-fagbrev. Det er ikke verdt papiret det er skrevet på engang nå om dagen.

Lenke til kommentar
IKKE gå IKT. Vi ansetter ALDRI folk med IKT-skoler (vgs) som bagrunn lengre. Det er så mange med itutdanning fra høgskole/univ. Ikke kast bort tiden deres på å bli lagt til side ved å legge fram et IKT-fagbrev. Det er ikke verdt papiret det er skrevet på engang nå om dagen.

Litt off topic kanskje?

Lenke til kommentar

Litt off topic kanskje?

Eh, nei... Jeg jobber i bransjen og er det ikke greit å formidle ståa fra denne synsvinkelen også? I den formening er det veldig on-topic.

Lenke til kommentar

Litt off topic kanskje?

Eh, nei... Jeg jobber i bransjen og er det ikke greit å formidle ståa fra denne synsvinkelen også? I den formening er det veldig on-topic.

Det var ikke helt det han spurte om :)

Lenke til kommentar

fagbrevet teller, jeg får jobb rett etter at fagbrevet er tatt, er også en annen type som kunne fått samme jobb(flere like jobber), men han har ikke fagbrevet, så han blir ikke ansatt, vet ikke om det teller veldig mye, men det skaffet meg jobb...

er jo bevis på at du kan litt, men markedet er vel ganske mettet, så hvis man skal ha store muligheter for jobb senere kan det være lurt å ha høyskole eller bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...