slimjim1 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei. Sliter litt med Ant om dagen.. Fikk en feilmelding når jeg kjørte det, men fant et etter litt goggling at jeg hadde både ny og gammel ant.zip i classpath. Når jeg fikk rettet det, så får jeg en annen feil. I dos vindu, når jeg skriver ant eller ant -verbose (for å sjekke at den virker) så for jeg samme utskrift: C:\>ant -verbose org/apache/tools/ant/taskdefs/Java C:\> Finner ikke noe svar på dette, så har noen vært borti dette før?? Har forsøkt å fjerne alt, legge det på nytt igjen, men ..... Lenke til kommentar
krigun Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 ok, problemet er at ant ikke vil kjøre? har du satt ANT_HOME og rett PATH miljøvariabler? f.eks: hvis du har installert ant i C:\apache-ant-1.6.2 så: ANT_HOME=C:\apache-ant-1.6.2 PATH=%ANT_HOME\bin;. ikke helt sikker på hvordan windows syntaxen for dette er, dette er fritt etter hukommelse. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Stemmer at ant ikke vil kjøre.. Ja, har satt disse miljø variablene.. But still.. ?? Lenke til kommentar
boemane Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Stemmer at ant ikke vil kjøre.. Ja, har satt disse miljø variablene.. But still.. ?? Har du flere enn 1 versjon av Ant i path/classpath ? F.eks hvis du har installert ant i c:\ant, og tomcat i c:\tomcat og har lagt både c:\ant og c:\tomcat\common\lib i classpath. Kan bli litt krangling da .:BoeManE:. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Takk for tipset. Fjernet allt fra path og classpath, la til kun ant, men fortsatt samme... Nå er jeg jammen usikker... Lenke til kommentar
krigun Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvis du laster ned denne: http://apache.rmplc.co.uk/ant/binaries/apa...t-1.6.3-bin.zip pakker den ut, går i bin/ mappa hvor du pakka denne ut, og så kjører 'ant', hva skjer da? Kommer samme feilmeldingen? Hvis det gjør det, så har du et eller annet bibliotek i CLASSPATH som er i konflikt med ant. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Fikk samme feilmelding.. Fjernet ALT fra classpath.. til og med ant fra path.. Samme. Grr.. Takker og bukker for innstasen. Tror jeg snart fjerner hele jdk, sdk og alt som er... og så ta ting i riktig rekkefølge. Men det er jo en tidkrevende jobb.. Lenke til kommentar
boemane Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Fikk samme feilmelding.. Fjernet ALT fra classpath.. til og med ant fra path.. Samme. Grr.. Takker og bukker for innstasen. Tror jeg snart fjerner hele jdk, sdk og alt som er... og så ta ting i riktig rekkefølge. Men det er jo en tidkrevende jobb.. vel, på mitt system har jeg ikke installert Ant spesifikt i det hele tatt. Jeg kjører MacOS X og jeg har Ant installert i /usr/bin/. Jeg er ikke helt sikker på om Ant er installert sammen med Apples Developer Tools eller om det er plassert der av Apples installasjon av JBoss. Installering av Ant er som regel kun å plassere Ant på maskinen, og så plassere Ant i PATH variabelen... så hvis du har ant plassert i c:\ant plasserer du følgende i PATH c:\ant\bin deretter kan du kjøre ant fra commandolinjen. Du må kanskje lukke DOS vinduet eller åpne et nytt før endringene trer i kraft. Har du ikke sett manualen, finnes den her: http://ant.apache.org/manual/index.html Si ifra hvordan det går! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå