Gå til innhold

Hvor kan jeg sjekke om jeg får borte-bo-stipend?

ADT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

www.lanekassen.no

Jeg kan forøvrig egentlig fortelle deg hva som er reglene:

Du må ha en eller flere av disse alternativene:

* Minst 3 timer reisetid tur-retur foreldrehjem - skole

* Minst 40km mellom foreldrehjem og skole

* Andre spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme

Du må selvfølgelig bo borte

Lenke til kommentar

Fy fillern, det var strengt... Var bare en kamerat og jeg som tenkte på å spleise på en leilighet, men uten stipend kan det jo være samme fillern... Gidder liksom ikke å lyve om hvor slemme foreldrene mine er heller. *Gleder seg til dagen han får noe igjen fra staten på grunn av alle skattepengene han har betalt*

Lenke til kommentar

Man kan også tegne opp en skisse av huset og si at det er dårlig plass. Det fungerer somregel det også =) Snakk med rådgiver og si at du ikke trives hjemme og at det går utover skolearbeidet ditt at en i familien forstyrrer deg når du studerer =)

Lenke til kommentar

Jeg bor 24 km unna min mor, det tar 1 time hver vei å reise. Dvs, at jeg oppfyller ingen av kravene til Lånekassen, men jeg får borteboerstipend. De reglene gjelder ikke noe særlig. Så lenge du bor et stykke unna dine foreldre (Annen by/kommune), så er ikke borteboerstipend noe problem.

Lenke til kommentar

jeg fikk ikke da jeg gikk vgs, under 4 mil og "bare" en time reise hver vei. Men fikk bare legen til å lage en liten erklæring på at jeg ble busssyk og klarte ikke konsentrere meg om skolearbeidet så var stipendet i boks.

Lenke til kommentar
Jeg bor 24 km unna min mor, det tar 1 time hver vei å reise. Dvs, at jeg oppfyller ingen av kravene til Lånekassen, men jeg får borteboerstipend. De reglene gjelder ikke noe særlig. Så lenge du bor et stykke unna dine foreldre (Annen by/kommune), så er ikke borteboerstipend noe problem.

Det høres veldig veldig rart ut..

Jeg hadde et fæla styr med å få borteboerstipend begge gangene jeg søkte. Måtte legge ved bussrute og avmerkning med hvilke ruter jeg måtte ta for å bevise at jeg brukte over 3 timer tur-retur.

Lenke til kommentar
Det høres veldig veldig rart ut..

Jeg hadde et fæla styr med å få borteboerstipend begge gangene jeg søkte. Måtte legge ved bussrute og avmerkning med hvilke ruter jeg måtte ta for å bevise at jeg brukte over 3 timer tur-retur.

Men så er du jente også da :!: :!:

Humøret på lånekassen er veldig varierende og jeg har selv merket dette selv.. Men jeg vet om mange som snyter litt ,men ser ikke helt grunnen til å miste en "venn" for å spare staten for noen kroner.

Lenke til kommentar
*Gleder seg til dagen han får noe igjen fra staten på grunn av alle skattepengene han har betalt*

Ja, skolegangen du har hatt til nå har du jo betalt for. Sykehus, veger, brannvesen, politi og så videre finansierer seg jo selv også... :roll:

Vil ikke spekulere i hvor mye du har betalt i skatt til nå, men jeg vil tippe du har "brukt" mer enn du har betalt. ;)

Lenke til kommentar
*Gleder seg til dagen han får noe igjen fra staten på grunn av alle skattepengene han har betalt*

Ja, skolegangen du har hatt til nå har du jo betalt for. Sykehus, veger, brannvesen, politi og så videre finansierer seg jo selv også... :roll:

Vil ikke spekulere i hvor mye du har betalt i skatt til nå, men jeg vil tippe du har "brukt" mer enn du har betalt. ;)

Hey, slutt å ødelegge den utrolige urettferdighetsfølelsen jeg har fått! Jeg betaler, og det eneste jeg får igjen er pakkisser i dyre BMW'er og Mercedes'er som jaller utenfor huset mitt. Og sånn er det med den saken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...