ADT Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Tja, topic sier vel det meste, fant ikke noe når jeg søkte på nettet (Noe jeg forøvrig ikke er spesielt god til). Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 www.lanekassen.no Jeg kan forøvrig egentlig fortelle deg hva som er reglene: Du må ha en eller flere av disse alternativene: * Minst 3 timer reisetid tur-retur foreldrehjem - skole * Minst 40km mellom foreldrehjem og skole * Andre spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme Du må selvfølgelig bo borte Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 mao lyve på det depresjoner eller noe annet bullshit for å få det siste alternativet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Du må vel være i kontakt med PPT og få noe papirer for å få det siste alternativet Lenke til kommentar
ADT Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Fy fillern, det var strengt... Var bare en kamerat og jeg som tenkte på å spleise på en leilighet, men uten stipend kan det jo være samme fillern... Gidder liksom ikke å lyve om hvor slemme foreldrene mine er heller. *Gleder seg til dagen han får noe igjen fra staten på grunn av alle skattepengene han har betalt* Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis du er student (universistet eller høyskole), så er reglene annerledes dog. De reglene der er for VGS-elever Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Man kan også tegne opp en skisse av huset og si at det er dårlig plass. Det fungerer somregel det også =) Snakk med rådgiver og si at du ikke trives hjemme og at det går utover skolearbeidet ditt at en i familien forstyrrer deg når du studerer =) Lenke til kommentar
ADT Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Jeg bare lekte med flyttetanken, gidder ikke lyve om forholdene i huset . Var snakk om siste året på VGS ja... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg bor 24 km unna min mor, det tar 1 time hver vei å reise. Dvs, at jeg oppfyller ingen av kravene til Lånekassen, men jeg får borteboerstipend. De reglene gjelder ikke noe særlig. Så lenge du bor et stykke unna dine foreldre (Annen by/kommune), så er ikke borteboerstipend noe problem. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Så lenge man ikke bor i det samme bygget som foreldrene får man bostipend, kjenner til nok av tilfeller for det.. så kan virke som at reglene ikke følges like mye hele tiden. Lenke til kommentar
FunC Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 jeg fikk ikke da jeg gikk vgs, under 4 mil og "bare" en time reise hver vei. Men fikk bare legen til å lage en liten erklæring på at jeg ble busssyk og klarte ikke konsentrere meg om skolearbeidet så var stipendet i boks. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg bor 24 km unna min mor, det tar 1 time hver vei å reise. Dvs, at jeg oppfyller ingen av kravene til Lånekassen, men jeg får borteboerstipend. De reglene gjelder ikke noe særlig. Så lenge du bor et stykke unna dine foreldre (Annen by/kommune), så er ikke borteboerstipend noe problem. Det høres veldig veldig rart ut.. Jeg hadde et fæla styr med å få borteboerstipend begge gangene jeg søkte. Måtte legge ved bussrute og avmerkning med hvilke ruter jeg måtte ta for å bevise at jeg brukte over 3 timer tur-retur. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det høres veldig veldig rart ut.. Jeg hadde et fæla styr med å få borteboerstipend begge gangene jeg søkte. Måtte legge ved bussrute og avmerkning med hvilke ruter jeg måtte ta for å bevise at jeg brukte over 3 timer tur-retur. Men så er du jente også da :!: :!: Humøret på lånekassen er veldig varierende og jeg har selv merket dette selv.. Men jeg vet om mange som snyter litt ,men ser ikke helt grunnen til å miste en "venn" for å spare staten for noen kroner. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det er ikke lånekassen som avgjør det. Det er fagopplæringskontoret eller skolen som skriver under på at du oppfyller kravene. Derfor er det kanskje lettere å snylte for noen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 mao lyve på det depresjoner eller noe annet bullshit for å få det siste alternativet. I fix. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Ja, snakk med haltan, han har peil på det der. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg vet om mange som absolutt ikke oppfyller de kravene som får stipend. Er nok veldig varierende ja, tror jeg kunne fått det om jeg hadde "flytta" til typen min. Bruker en time på skoleveien mens det er kortere fra han.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 *Gleder seg til dagen han får noe igjen fra staten på grunn av alle skattepengene han har betalt* Ja, skolegangen du har hatt til nå har du jo betalt for. Sykehus, veger, brannvesen, politi og så videre finansierer seg jo selv også... Vil ikke spekulere i hvor mye du har betalt i skatt til nå, men jeg vil tippe du har "brukt" mer enn du har betalt. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 *Gleder seg til dagen han får noe igjen fra staten på grunn av alle skattepengene han har betalt* Ja, skolegangen du har hatt til nå har du jo betalt for. Sykehus, veger, brannvesen, politi og så videre finansierer seg jo selv også... Vil ikke spekulere i hvor mye du har betalt i skatt til nå, men jeg vil tippe du har "brukt" mer enn du har betalt. Hey, slutt å ødelegge den utrolige urettferdighetsfølelsen jeg har fått! Jeg betaler, og det eneste jeg får igjen er pakkisser i dyre BMW'er og Mercedes'er som jaller utenfor huset mitt. Og sånn er det med den saken! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hey, slutt å ødelegge den utrolige urettferdighetsfølelsen jeg har fått! Beklager... ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå